SEO

Sprawdź, jak User Experience wpływa na Twoją stronę internetową

ux

Pojęcie UX – lub szerzej – User Experience, jest coraz częściej spotykane w marketingu. Zwykle używa się go w kontekście tworzenia nowych produktów i usług, a także ulepszania tych, które już znajdują się na rynku. Do rozpowszechnienia tej dziedziny przyczyniła się w 2000 roku firma Apple Computers, a konkretnie jeden z jej pracowników. Chodzi o Dona Normana, który już siedem lat wcześniej sam nadał sobie miano architekta User Experience. Tak powstała dziedzina zajmująca się badaniem i kreowaniem doświadczeń odbiorców. Podstawową funkcją UX jest zatem poszukiwanie wartości w usłudze albo produkcie, jaki jest dostarczany Klientom przez przedsiębiorcę. Istnieje jednak jeszcze jedno pojęcie, a mianowicie UI. Z czym ono się wiąże i jakie są różnice między nim a UX? Dowiesz się tego z poniższego tekstu.

Co to jest UX? Wyjaśniamy tę kwestię w prosty sposób

Najpierw przyjrzymy się jednak samemu UX, a konkretnie temu, czemu ma ono służyć – użyteczności. Kwestia ta dotyczy każdego produktu dostępnego na rynku, ale dziś jest też szczególnie ważna dla firm obecnych w internecie. Przyjazna użytkownikowi strona internetowa spełnia wszystkie poniższe zasady User Experience:

  • prosty design, ułatwiający odbiorcy zaznajomienie się ze stroną,

  • łatwość dotarcia do poszukiwanych informacji,

  • intuicyjność witryny.

Tworząc stronę przyjazną dla użytkownika, warto też pamiętać o zasadzie 5 sekund. Zwykle bowiem tyle czasu wystarczy odbiorcy na wyrobienie sobie zdania o witrynie, usłudze albo produkcie. Jeśli w tym czasie zrobisz na nim dobre wrażenie, chętniej zostanie on na Twojej stronie na dłużej. Ważnym elementem UX design jest też dopuszczenie błędów użytkownika. Jak mówią specjaliści z Afterweb, dobrze jest dać internaucie szansę na szybkie i intuicyjne poprawienie tego błędu, chociażby w formularzu zamówienia. Istotne jest także strategiczne umieszczenie w witrynie przycisku Call to Action – to przełoży się na wzrost konwersji ze strony.

ux co to

Dowiedz się, czym jest UX Design i UI Design

W poprzednim akapicie wspominaliśmy o UX Design. Co to jest? Mówiąc wprost, jest to projektowanie doświadczeń użytkownika i ma na celu zwiększenie jego satysfakcji podczas korzystania z produktu, usługi, czy w tym przypadku – strony internetowej. Rezultatem takiego działania zwykle jest też powstanie grupy wiernych Klientów. Zanim jednak zakończymy definicję UX Design, warto też wspomnieć o obowiązkach osoby zajmującej się tą sferą. Jego zadanie to zbadanie potrzeb użytkownika oraz odpowiedź na jego szeroko zakrojone oczekiwania. Praca UX Designera polega więc na projektowaniu zorientowanym na Klienta. Czym natomiast jest UI, czyli User Interface? Eksperci z Afterweb mówią, że osobę zajmującą się tą sferą przyrównuje się do grafika komputerowego, designera, a czasem nawet front-end dewelopera. Zakres obowiązków UI Designera obejmuje budowę stylu przewodniego witryny, skomponowanie w całość grafiki, obrazów i multimediów, dbanie o wizualne postrzeganie strony internetowej, a także aktywną współpracę z UX Designerem. Oba stanowiska powinny się dopełniać, by uzyskać efekt nie tylko dobrze wyglądający, ale również przyjazny dla użytkownika witryny.

Zobacz również: Jak powinno wyglądać tworzenie opisów produktów SEO? Oto przepis na przyciągnięcie uwagi Klienta!

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (15 głosów, średnia: 4,47 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33