Możemy śmiało powiedzieć, że w dzisiejszych czasach Internet to jeden z najlepszych wynalazków wszech czasów. Zdecydowanie ułatwia życia, ale również i pracę! Mowa tutaj o wszystkich osobach, które jako właściciele firm chcą rozpocząć promowanie swojego biznesu w świecie online. Szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców to z pewnością duży krok w stronę sukcesu, pod warunkiem, że wiesz jak go wykonać… Marketing nieruchomości, aby cieszył się duża skutecznością musi być bardzo dobrze przemyślany i dopasowany do preferencji użytkowników. Właśnie w tym celu wykorzystuje się pozycjonowanie stron oraz kampanie reklamowe Google Ads! Narzędzia te pozwolą Ci na dokładne poznanie swojej grupy odbiorczej, a na podstawie zebranych informacji na stworzenie reklamy dopasowanej pod każdym detalem! Chcesz odnieść internetowy sukces? Przeczytaj nasz niniejszy wpis i sprawdź, jak powinien wyglądać skuteczny marketing nieruchomości!
- Marketing nieruchomości – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywny marketing nieruchomości w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako marketing nieruchomości
- Marketing nieruchomości – praktyczne wskazówki SEO
- Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
- Marketing nieruchomości od zaplecza, czyli optymalizacja techniczna strony
- Lokalny marketing nieruchomości i Google Moja Firma
- Link Building
- Content Marketing – marketing nieruchomości oprzyj na sprzedawaniu treścią
- UX/UI
- Social Media to Twój alternatywny sposób na skuteczny marketing nieruchomości
- Jak prowadzić marketing nieruchomości – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Marketing nieruchomości – poznaj najważniejsze korzyści
Biura nieruchomości mają jeden cel – dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców i skutecznie zachęcić ich do kupna lub wynajmu. Choć zainteresowanie rynkiem nieruchomości stale utrzymuje się na wysokim poziomie, to rozreklamowanie usług nie należy do najłatwiejszych. Powód? Duża konkurencja! Nie ulega wątpliwości, że musisz znaleźć sposób na to, aby prowadzony marketing nieruchomości wyróżnił się w morzu rywali. Tylko wtedy staniesz się lepiej widoczny dla zainteresowanych odbiorców, a tym samym to właśnie Twoje oferty będą najczęściej wybierane! Oczywiście pamiętaj, że marketing na rynku nieruchomości musi być dobrze przemyślany! Chaotyczne działania bez dobrze ustalonej strategii nie przyniosą oczekiwanych rezultatów! Odpowiedzmy na kluczowe pytanie – jakie korzyści daje dobra reklama nieruchomości w Internecie? Nie tylko przynosi zyski, ale co najważniejsze przekonuje zainteresowanych odbiorców, że to właśnie Ty możesz pochwalić się ofertami dopasowanymi do ich potrzeb. Stawiając na skuteczny marketing, budujesz pozycję lidera na rynku nieruchomości!
Efektywny marketing nieruchomości w Google Ads
Szybko widoczna reklama nieruchomości w Internecie? To możliwe, jeśli zdecydujesz się na kampanie reklamowe Google Ads! W porównaniu z innymi dostępnymi narzędziami marketingowymi to właśnie one cieszą się dużą skutecznością w krótkim czasie! Płatna reklama w wyszukiwarce Google zachęca użytkowników do odwiedzenia Twojej strony internetowej oraz pozyskania więcej informacji odnośnie przedstawionej oferty. Bardzo ważne jest, aby decydując się na Google Ads wybrać odpowiedni typ kampanii. Doskonałym przykładem może być remarketing – reklama biura nieruchomości ponownie ukazuje się osobom, które już wcześniej odwiedzali Twoją stronę. Sam typ kampanii to nie wszystko! Zapamiętaj złotą zasadę – w marketingu internetowym podstawą wszystkich działań są słowa kluczowe, dzięki którym poznasz swoich odbiorców, a dokładniej mówiąc ich potrzeby oraz oczekiwania.
Zalety:
- natychmiastowa widoczność w sieci,
- łatwość w dotarciu do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorczej,
- płatność tylko za realne kliknięcia w reklamę,
- dowolność w ustaleniu budżetu,
- łatwość w ocenie efektywności internetowej promocji,
- szeroki wybór typów kampanii,
- możliwość stworzenia lokalnej reklamy,
Wady:
- koszt za kliknięcie w reklamę narzuca konkurencja,
- posiadanie wiedzy z zakresu interpretowania wyników kampanii Google Ads
Pozycjonowanie stron jako marketing nieruchomości
Kolejnym narzędziem marketingowym, nad którym zatrzymamy się nieco dłużej, jest pozycjonowanie stron. W odróżnieniu od Google Ads na efekty trzeba poczekać nieco dłużej. Powodem jest ilość działań koniecznych do podjęcia, aby znaleźć się w top 10, nawet top 3 w Google. Dla osób, które prowadzą biura nieruchomości, pozycja w wyszukiwarce jest niezwykle ważna. Internauci, szukając interesujących ich informacji oraz ofert nie zaglądają na drugą stronę przeglądarki, nie wspominając o 5, 6 lub jeszcze dalszej. Zgodnie z przekonaniem strony www, które nie są w topie, nie są uznawane za profesjonalne oraz wartościowe. Uzyskanie wysokiej pozycji, a tym samym wyprzedzenie rywali to proces wymagający skrupulatności oraz perfekcji pod niemalże każdym względem. Wszystkie realizowane działania muszą ściśle pasować do charakteru Twojego biznesu, a także odpowiadać wymaganiom robota indeksującego Google! Co więcej, znaczenie ma nie tylko Twoja strona internetowa! W ramach pozycjonowania wykonuje się również audyt konkurencji dostarczający wielu ważnych informacji odnośnie prowadzonej przez nich strategii SEO. Jak widzisz, aby marketing w nieruchomościach był spełnieniem Twoich celów biznesowych, konieczne jest działanie na wielu płaszczyznach, których połączenie okaże się kluczem do sukcesu.
Zapamiętaj--> Strona internetowa, a tym samym wizytówka firmy musi być odpowiedzią na trzy najważniejsze intencje użytkowników – informacyjną, nawigacyjną oraz transakcyjną. Co więcej, pozycjonowanie stron ma jeszcze jedno zadanie, a mianowicie stworzyć stronę www, która w oczach osób odwiedzających będzie atrakcyjnie przedstawiała dostępne oferty. Tylko i wyłącznie dostosowując się do obowiązujących trendów, stworzona reklama nieruchomości okaże się przepustką do pozycji lidera.” - specjalista SEO Adam Adamczyk
Zalety:
- dotarcie do konkretnych Klientów zainteresowanych ofertą,
- zwiększenie ruchu organicznego na stronie www,
- stworzenie witryny odpowiadającej potrzeb internautów,
- wzbogacenie strony wartościowymi treściami,
- lepsza widoczność na wyszukiwane frazy dopasowane do biznesu,
- długotrwałe efektywności
Wady:
- niezbędna jest specjalistyczna wiedza,
- długi czas oczekiwania na pierwsze efekty,
- systematyczność w podejmowanych działaniach
Sprawdź: Jak wygląda marketing dla inwestycji deweloperskich
Marketing nieruchomości – praktyczne wskazówki SEO
Skoro już wiesz, co jest rezultatem pozycjonowania stron, przejdźmy do omówienia najważniejszych działań koniecznych do wdrożenia. Pamiętaj jednak, że strategia SEO musi uwzględniać wymagania algorytmu Google, ale także wprowadzane zmiany! Właśnie dlatego tak ważna jest systematyczność i regularne monitorowanie efektów.
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Tak jak już wspominaliśmy, słowa kluczowe są istotne zarówno przy kampaniach Google Ads, jak i pozycjonowaniu stron. To właśnie one dają pewność, że reklama biura nieruchomości trafi do odpowiednich odbiorców wykazujących realną chęć na dalsze poznanie oferty. Na podstawie dobrze przeprowadzonej analizy konkurencji sprawdzisz, które działania marketingowe są najefektywniejsze lub wymagają ulepszenia.
Przykładowa frazy dla biura nieruchomości:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
Biuro nieruchomości | 12100 |
Agencja nieruchomości | 4400 |
Agencja nieruchomości rolnych | 4400 |
Nieruchomość | 1900 |
Nieruchomość Zielona Góra | 1600 |
Nieruchomość Lubin | 1300 |
Biuro nieruchomości Jelenia Góra | 720 |
Biuro nieruchomości Tarnów | 720 |
Biuro nieruchomości Nowy Sącz | 720 |
Marketing nieruchomości | 110 |
Reklama biura nieruchomości | 50 |
Marketing nieruchomości od zaplecza, czyli optymalizacja techniczna strony
Dużo mówiliśmy o kwestiach wizualnych, jednak pod żadnym pozorem nie można zapominać, że techniczne SEO również musi być dopracowane pod każdym najmniejszym detalem. Mowa tutaj o dobrze napisanym kodzie HTML, adresach URL, posiadaniu ważnego certyfikatu SSL i wielu innych parametrach. Mają one wpływ na takie aspekty jak np. szybkość ładowania strony. Musisz wiedzieć, że czas dłuższy niż 3 sekundy zniechęca użytkowników, a jednocześnie kieruje do konkurencji.
Lokalny marketing nieruchomości i Google Moja Firma
Czy marketing nieruchomości warto nakierować na lokalnych odbiorców? Jak najbardziej! Wiele osób szuka lokali do kupienia lub na wynajem właśnie w swoim mieście. Co więcej, na rynku lokalnym masz znacznie mniejszą konkurencję! Warto, aby reklama nieruchomości umieszczona została na wizytówce Google Moja Firma. W ten sposób pokażesz swoją dokładną lokalizację odbiorcom, którzy będą chcieli umówić się na spotkanie osobiste.
Link Building
Ustaliliśmy już, że reklama nieruchomości w internecie ma docierać do jak najszerszego grona odbiorców. Osiągnięcie tego ułatwia link building, czyli, innymi słowy, mówiąc pozyskiwanie linków zarówno na kanałach zewnętrznych jak i w wewnątrz strony internetowej. Należy jednak pamiętać, aby uzyskiwanie linków prowadzić tylko i wyłącznie na sprawdzonych portalach!
Content Marketing – marketing nieruchomości oprzyj na sprzedawaniu treścią
Oryginalne i wartościowe teksty umieszczane np. na firmowym blogu to doskonały sposób na osadzanie linków oraz umieszczanie słów kluczowych. Co więcej, blog czyni z Ciebie profesjonalistę. Angażujące treści spowodują, że w oczach osób odwiedzających staniesz się doświadczonym specjalistą na rynku nieruchomości. Przemyślana strategia content marketingowa dla firmy to klucz do sukcesu.
UX/UI
Co robią użytkownicy, kiedy układ strony jest chaotyczny? Udają się do konkurencji! Strona internetowa musi być przejrzysta, czytelna, a przede wszystkim intuicyjna! Internet to miejsce, gdzie chcemy jak najszybciej znaleźć konkretne informacje. Nie utrudniaj tego swoim odbiorcom i zadbaj o stronę zgodną z zasadami User Experience!
Social Media to Twój alternatywny sposób na skuteczny marketing nieruchomości
Wiele osób wychodzi z błędnego założenia, że skoro media społecznościowe nie wpływają na pozycję w Google to ich prowadzenie to strata czasu. Nic bardziej mylnego! Są kanałem, który pozwala na zbudowanie relacji z Klientami. Dodatkowo wykazując się kreatywnością, z łatwością można prowadzić konto, które zachęci do odwiedzenia strony internetowej!
Jak prowadzić marketing nieruchomości – podsumowanie
Teraz skoro już wiesz, jak powinien wyglądać marketing biura nieruchomości, nie pozostaje Ci nic innego jak zacząć działać! Kampanie reklamowa Google Ads oraz pozycjonowanie stron to dwa zupełnie niezależne działania. Możesz zdecydować się tylko na jedno z nich. Dla lepszych efektów zaleca się jednak, aby działania prowadzić jednocześnie. Połączenie obu narzędzi zwiększa szansę na odniesienie biznesowego sukcesu w jak najkrótszym czasie. Budując marketing nieruchomości, powołaj się na nasze cenne rady i sam przetestuj ich skuteczność! Pozycja czołowego agenta nieruchomości może należeć właśnie do Ciebie!