Czym zajmuje się agencja reklamy?
Priorytetowe zadanie agencji reklamowej to budowanie wizerunku marki oraz podnoszenie sprzedaży w sklepach internetowych i firmach usługowych, promujących się online. Realizowane działania marketingowe budują pozytywny wizerunek firmy i sprzyjają tworzeniu przewagi konkurencyjnej w branży. Dzięki poszerzaniu zasięgów strony, agencja reklamy jest w stanie dotrzeć z promocją do szerokiego grona nowych użytkowników. Co za tym idzie, na stronę zaczynają trafiać kolejni potencjalni klienci. Z czasem wzrasta ilość spytań o ofertę, a finalnie dochodzi do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług.
Wyróżniamy wiele rodzajów działań promocyjnych, realizowanych przez agencje reklamowe. Wśród najpopularniejszych i najbardziej skutecznych ważne miejsce zajmują:
- Reklamy Sponsorowane – kampanie reklamowe w Google Ads
- Promocja organiczna – pozycjonowanie stron www i sklepów internetowych
- Marketing w social mediach – kampanie Facebook Ads, Instagram Ads
Interaktywna agencja reklamowo marketingowa pomaga przedsiębiorcom kompleksową realizację usług z zakresu reklamy. Po stronie specjalistów czuwających nad przebiegiem kampanii leży zaplanowanie i wdrożenie działań, a także pełna kontrola jakości realizowanych zadań. Bardzo często prowadzone prace wymagają wielu modyfikacji i wprowadzenia udoskonaleń, pozwalających zdobyć oraz utrzymać przewagę nad konkurencją. Agencja reklamowa dba o to, aby treści promocyjne odpowiadały wizji zleceniodawcy, a jednocześnie były spójne z potrzebami konsumentów. Wyjaśniając, co to agencja reklamowa warto wspomnieć również o procesie planowania. Zanim reklamy zostaną stworzone i wysłane w wirtualny świat, musi powstać strategia marketingowa. Nad jej opracowaniem czuwa sztab specjalistów, zatrudnionych w agencji. Do ich zadań należą między innymi: analiza sytuacji rynkowej i badanie konkurencji, zdefiniowanie potrzeb marki i określenie celów biznesowych, a także wybór optymalnych kanałów komunikacji. Bez skutecznego planu na marketing ani rusz! Współpracując z agencją reklamową można mieć pewność, że wszystkie działania będą zgodne z ustaloną strategią – tylko wtedy reklama online ma sens.
Agencja reklamowa – Twój kompan w drodze do sukcesu w sieci
Każdy sklep internetowy oraz każda firma usługowa posiadająca stronę www potrzebują indywidualnie dopasowanej promocji online. Tylko dzięki niej mają szansę zwiększyć widoczność w Google i zaprezentować się pokaźnej ilości potencjalnych klientów. O tym, czy dla danego biznesu lepsza będzie reklama w płatnych wynikach wyszukiwania czy też pozycjonowanie, decydują specjaliści. W niektórych przypadkach rekomenduje się marketing wielopoziomowy, który łączy w sobie SEO i kampanie Google Ads. Jako uzupełnienie rozbudowanych działań można rozważyć promocję w social mediach, lecz nie w każdej branży zda ona egzamin.
Najważniejsze korzyści płynące z zatrudnienia agencji reklamowej to:
- Poprawa widoczności w Google
- Wzrost rozpoznawalności marki
- Zwiększenie współczynnika konwersji
- Stały napływ nowych klientów
- Pełna kontrola budżetu na reklamę
- Oszczędność czasu, nerwów i pieniędzy
Internetowa agencja reklamowa wspiera klientów w osiąganiu rozmaitych celów biznesowych. Odbywa się to z wykorzystaniem unikalnych i spójnych komunikatów. Strategia jest tworzona w taki sposób, aby trafić z przekazem do jak największej ilości użytkowników z określonej grupy docelowej. Powyżej odpowiedzieliśmy na pytanie: „agencja reklamowa co to jest”. W dalszej części tego wpisu skupimy się na zadaniach, realizowanych przez specjalistów od marketingu. Spróbujemy przybliżyć zakres usług, świadczonych przez agencje interaktywne i pokażemy Ci, co możesz zyskać, podejmując współpracę z taką firmą.
Kampanie Google Ads w wykonaniu agencji reklamowej
Zależy Ci na błyskawicznych efektach? Chcesz, żeby Twoja strona internetowa wyświetlała się na samej górze w wynikach Google? Twój cel to wzrost ruchu w witrynie i zwiększenie sprzedaży online? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałeś/aś twierdząco, reklamy sponsorowane są tym, czego szukasz. Przygotowanie oraz zoptymalizowanie kampanii na platformie Google Ads to zdecydowanie zadanie dla profesjonalistów. Agencja reklamowa dysponuje zaawansowanymi narzędziami, pozwalającymi przeprowadzać dokładne audyty i tworzyć koncepcje, skupione na celu biznesowym klienta. Prowadzenie oraz obsługa kampanii reklamowej Google Ads wymaga jednak pełnego zaangażowania. Konieczne jest nie tylko umiejętne wdrożenie reklam, ale również stałe monitorowanie przebiegu promocji oraz reagowanie, gdy zachodzi taka potrzeba.
Profesjonalna agencja reklamy realizuje wszystkie typy kampanii, zarówno popularne i stosunkowo łatwe w obsłudze kampanie w sieci wyszukiwań oraz w sieci reklamowej, jak też kampanie Performance Max oraz kampanie produktowe. W zależności od branży, specjaliści od marketingu dobierają rodzaje reklam tak, aby odpowiadały one potrzebom klienta i jego biznesu. W oparciu o brief tworzona jest strategia promocji. Platforma Google Ads umożliwia reklamowanie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli osoba zarządzająca kampanią odpowiednio ustawi wszystkie parametry, komunikaty dotrą do grupy docelowej i umożliwią osiągnięcie zakładanych efektów w krótkim czasie.
Pozycjonowanie stron internetowych przez agencje marketingowe
Promocja w organicznych wynikach Google to kolejna usługa, świadczona przez agencje reklamowe. Z racji tego, jak bardzo złożone są działania pozycjonerskie, skorzystanie z pomocy ekspertów jest tu szczególnie zalecane. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego lub prowadzisz firmę i chcesz promować usługi online, pozycjonowanie powinno stanowić główny element Twojej strategii na marketing.
Jak przebiega początek pozycjonowania, realizowanego przez agencję SEO?
- Krok 1. Agencja reklamowa internetowa w pierwszej kolejności wykona audyt SEO i zbada kondycję strony, która ma zostać poddana pozycjonowaniu.
- Krok 2. Po przeprowadzeniu szeregu analiz, specjaliści stworzą szczegółowy plan działania i przedstawią wstępne estymacje efektów. Opracowanie strategii SEO jest nieodłącznym elementem współpracy. To na jego podstawie wybierane są metody osiągania wysokich pozycji przez serwis.
- Krok 3. Gdy proces pozycjonowania się rozpocznie, pozostanie monitoring pozycji i wypatrywanie rezultatów. Większość agencji reklamowych sporządza dla klientów przejrzyste raporty ze wszystkich prowadzonych działań. Ich weryfikacja pozwala ocenić, czy promocja przebiega zgodnie z założeniami oraz czy budżet nie jest przepalany.
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych prowadzi do zwiększenia widoczności w Google. Żeby strona wyświetlała się na samym szczycie wyników, trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy. Wraz z kolejnymi działaniami SEO, pozycje na wybrane frazy kluczowe będą stopniowo rosły. Ważne jest zachowanie ciągłości prac i stałe pozyskiwanie nowych, wartościowych backlinków oraz optymalizowanie serwisu zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. W ramach pozycjonowania strony, agencja reklamy może zaproponować różne pakiety działań o szerszym lub węższym zakresie. Lokalnym biznesom proponuje się promocję kierowaną na dany obszar oraz utworzenie profilu firmy na Mapach Google. Firmy usługowe i sklepy ogólnopolskie więcej zyskają dzięki globalnym słowom kluczowym (o ile te zostaną dopasowane do zapytań, wpisywanych przez użytkowników sieci). Agencja reklamy zajmuje się zwiększaniem pozycji z użyciem najnowocześniejszych metod i narzędzi SEO. Efekty regularnej pracy nad stroną z pewnością będą zadowalające, a po 6-12 miesiącach będzie można mówić o zwrocie inwestycji i zwiększonej sprzedaży.
Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamy do współpracy?
Nowoczesne agencje reklamowe umożliwiają przedsiębiorcom realizację celów biznesowych w internecie. Oferowane przez nie usługi cechują się kompleksowością i profesjonalizmem. Kampanie promocyjne są bezustannie monitorowane, a gdy trzeba – modyfikowane. Wszystko po to, by na stronie pojawiło się wiele osób, gotowych dokonać zakupu albo skorzystać z usługi. Wybór specjalistów od reklamy nie powinien być przypadkowy. Decyzję należy przemyśleć, uwzględniając budżet na promocję i zakres usług, oferowanych przez daną agencję.
Większość działań, realizowanych przez firmę zewnętrzną wymaga dostępu do specjalistycznych i płatnych narzędzi. Warto upewnić się, czy agencja którą chcemy zatrudnić, działa w oparciu o nowe metody i korzysta z takich narzędzi, jak np. Ahrefs, Senuto, Screaming Frog. Najlepiej, gdy firma oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie reklamy i nie ogranicza usług do jednej bądź dwóch. Wiele biznesów potrzebuje docierać do klientów za pośrednictwem różnych kanałów marketingowych. Świetnym wyborem okazuje się zatrudnienie specjalistów z agencji interaktywnej typu „full service”, świadczących wielopoziomowe usługi z zakresu obsługi marketingowej online.
Zanim podpiszesz umowę z agencją reklamy:
- wyślij zapytania do kilku agencji i porównaj zakres oferowanych usług. Ustal, w jaki sposób agencja mierzy kampanie oraz informuje klientów o wynikach. Przeanalizuj cenniki i oceń, czy obejmują one pakiety zgodne z Twoimi potrzebami i budżetem.
- upewnij się, że strategia marketingowa będzie przygotowania indywidualnie i „uszyta na miarę” Twoich potrzeb. Szukaj agencji, która nie korzysta z gotowych pakietów usług – uniwersalne rozwiązania nie przynoszą dobrych efektów.
- sprawdź, czy agencja umożliwia klientom konsultacje z ekspertami i dostarcza raporty z przeprowadzonych prac. Współpraca musi się dobrze układać, dlatego swobodny kontakt z opiekunem projektu jest bardzo ważny.
- dopytaj o podejście do realizowanych projektów. W promocji internetowej liczy się kreatywność i elastyczność. Unikaj agencji, które z góry proponują kierunek działań i narzucają własny punkt widzenia. Szukaj ekspertów, którzy potrafią słuchać klienta i zapewniają wsparcie w określeniu celów biznesowych.
- poproś o draft umowy do wglądu i dokładnie zapoznaj się ze wszystkimi zapisami. Zwróć uwagę na okres wypowiedzenia. Agencja reklamowa powinna gwarantować transparentność. Niedopuszczalne jest nieinformowanie o dodatkowych kosztach.
- poczytaj opinie i referencje, wystawiane przez klientów, a także poświęć chwilę na przejrzenie udostępnianych case study. Uważaj na fałszywe recenzje – staraj się szukać wiarygodnych źródeł, np. skanów referencji z pieczątką firmy.
Internetowa agencja reklamowa może Ci wiele zaoferować. Jeśli wybierzesz mądrze, z pomocą specjalistów będziesz efektywnie promować własny biznes w sieci. Skuteczne działania marketingowe otwierają przed Tobą niezliczone możliwości! Zdaj się na doświadczenie ekspertów od reklamy i przekonaj się o sile strategii, nastawionej na konkretny efekt.