Marketing Internetowy – na czym polega skuteczny marketing Online

Na czym polega skuteczny marketing online

Internet daje multum możliwości osobistego rozwoju – począwszy od specjalnych kursów, aż po dostęp do milionów e-booków czy chociażby Wikipedii. W ostatnich czasach obserwuje się stały wzrost zainteresowania rozbudowanym tematem, jakim jest marketing internetowy. Współcześnie, kiedy nie działasz w Internecie, tak naprawdę nie istniejesz dla szerszego grona odbiorców. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorców przenosi promocję swojego biznesu do sieci, zwiększając przy tym szanse na zdobycie nowych Klientów – w kraju lub określonej lokalizacji i jej okolicy. Jeżeli należysz do tego grona lub chcesz poszerzyć horyzonty swoich możliwości, doskonale trafiłeś! Afterweb pomoże Ci w rozwinięciu skrzydeł, dbając o Twoją stronę internetową z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi i autorskich sposobów na to, byś mógł cieszyć się sukcesem. Mamy wspólny cel – rozsławić Twoją markę dzięki profesjonalnym działaniom SEO/SEM. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, na czym polega marketing internetowy? Jesteś w dobrym miejscu.

Co to jest marketing internetowy?

Aby wyjaśnić czym jest marketing online, należy najpierw przyjrzeć się samemu pojęciu jakim jest marketing. Definiowany jako proces społeczny, pozwala na swobodną wymianę i oferowanie produktów lub usług posiadających jakąś wartość. Podstawą skutecznego marketingu jest przede wszystkim doskonale przemyślana strategia. Cel jest jeden – dotarcie do największej grupy zainteresowanych, kategoryzowanych jako potencjalni Klienci. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, by skutecznie zebrać obfite żniwo, zwiększając przy tym pozycję marki na arenie lokalnej, krajowej lub międzynarodowej.

Do najważniejszych działań marketingu należy:

  • skuteczna komunikacja z rynkiem;
  • przygotowanie odpowiedniej strategii wprowadzenia produktów/usług na rynek, charakterystyki grupy docelowej oraz efektywnej promocji i dystrybucji;
  • analiza sprzedaży oparta na stałej aktualizacji oferty i wprowadzaniu zmian w sposobie sprzedaży.

Marketing online funkcjonuje według takich samych zasad, uchodząc za najprężniej rozwijającą się gałąź marketingu. Wszystko za sprawą wielkich przenosin firm do sieci, która jest rozległym terenem do zdobywania nowych zainteresowanych. Marketing elektroniczny ustawia odbiorcę w centrum zainteresowań. Nie uchodzi za jedynie biernego odbiorcę komunikatów, lecz czynnego uczestnika w procesie kształtowania marki, zdolnego do komunikacji i prowadzenia dialogu z firmą. Marketing B2B cechuje się bezpośredniością i naładowaniem informacyjnym. Największe możliwości otrzymać dziś można dzięki inwestycji w działania z obrębu wyszukiwarki Google.

Ciekawostka--> Wyszukiwarka Google jest obecnie liderem niemalże na całym świecie. Dominacja nad innymi wyszukiwarkami sprawia, że działania dotyczące marketingu online skupiają się właśnie na niej.

Na czym polega marketing internetowy w wyszukiwarkach?

Pozostając w temacie wykorzystania wyszukiwarki Google jako filaru, na którym będzie można rozpocząć rozwijanie swojej strategii, warto zwrócić uwagę na znaczenie pojawienia się na pierwszej stronie Google. Statystyki są jasne – mało kto zagląda na drugą stronę listy wyszukiwań, a co dopiero kolejne. Im wyżej znajdzie się Twoja strona, tym większe zyski będzie generować. Priorytetowa jest tu odpowiednia strategia, która pozwoli na osiągnięcie większej liczby Klientów i – co za tym idzie – przychodów.

Marketing online – rodzaje

Choć obecnie istnieje wiele różnych strategii i rodzajów marketingu internetowego, które działają na wielu kanałach, wśród najczęściej wykorzystywanych wymienia się:

  • afiliację – płatne polecanie produktu; firma płaci osobom za znajdowanie Klientów chętnych na skorzystanie z oferowanych usług;
  • reklamy displayowe – reklamy w postaci bannerów umieszczanych na stronach internetowych;
  • e-mail marketing – wysyłanie dużej liczby e-maili reklamowej z ofertą do wielu osób; podstawą pracy jest posiadanie bazy maili;
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych – celem jest znajdowanie się wysoko w wynikach wyszukiwania poprzez działania darmowe i płatne;
  • marketing online w sieciach internetowych – pozyskiwanie Klientów dzięki prowadzeniu strony na różnych kanałach społecznościowych;
  • reklamy wideo – sposób polega na publikowaniu materiałów video o różnej długości w wielu miejscach (na przykład na serwisie YouTube).

Marketing sklepu internetowego czy promowanie usług to dziś konieczność. Nie działasz? Nie ma Cię – taka niestety jest brutalna prawda. Na szczęście dziś przedsiębiorcy mają szeroki zakres możliwości, z których mogą skorzystać. Marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli Search Engine Marketing (SEM) to w ostatnich latach najpopularniejsza forma promocji. Afterweb pomoże Twojej stronie zaistnieć w pierwszych wynikach wyszukiwań, korzystając z metod, które obecnie uchodzą za najskuteczniejsze. Mowa tu przede wszystkim o działaniach z zakresu SEO.

SEO – skuteczny marketing internetowy dla firm

Search Engine Optimization w spolszczeniu oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. W skład SEO wchodzą działania podejmowane w celu osiągnięcia przez stronę internetową wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google dla skonkretyzowanych słów kluczowych. Optymalizacja to poszukiwanie zestawu rozwiązań dotyczących kodu strony, treści, linków przychodzących i czynników bezpośrednio lub pośrednio wpływających na ranking oparty o wyszukiwarkę SEO.

Optymalizacja kodu strony i struktury ma na celu umożliwienie wyszukiwarkom łatwiejsze wyszukanie witryny poprzez zastosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków, przyjaznych adresów URL etc.. Przygotowanie witryny do spełniania standardów W3C umożliwi jej poprawne wyświetlanie się użytkownikom oraz dostępność na różnych urządzeniach (czytelnie wyświetlanie się).

Optymalizacja treści polega na wyeliminowaniu na stronie zjawisk takich jak niskiej jakości content i bliźniaczych treści. Obejmuje ona między innymi zamieszczanie niepowtarzalnych treści i ich odpowiednią konstrukcję (poprzez wyróżnienia poszczególnych akapitów za pomocą uwypukleń, nagłówków, wypunktowań etc), a także jej aktualizację w postaci nasycenia tekstu słowami kluczowymi.

Optymalizacja profilu linków zwraca uwagę na zagadnienia między innymi takie jak parametry jakościowe serwisu i linków przychodzących, ich ilość oraz liczbę domen, z których pochodzą, a także ich umiejscowienie oraz adresy URL do których prowadzą linki w Twoim serwisie.

ikona email
Afterweb zadba o szczegółową optymalizację Twojej strony internetowej

Marketing internetowy

Marketing internetowy dla małych firm – wybierz pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony jest zaś procesem, na który składają się wszystkie działania umożliwiające jej osiągnięcie wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy. Działania zależne są od wyżej wymienionych optymalizacji – dzięki niej możliwe jest pełne dostosowanie wszystkich elementów strony internetowej tak, by były one dostrzegalne i czytelne dla robotów wyszukiwarki. SEO to część pozycjonowania stron, na której wyjątkowo skupiamy się w naszej firmie. Dbamy o konkretny link building, zachęcający content marketing oraz stale dokonujemy analityki internetowej. Co najlepsze – każda firma ma szansę by znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Nieważna jest wielkość Twojej firmy, a intensywność działań i skuteczne radzenie sobie z konkurencją. Pomożemy ci być krok do przodu przed Twoimi rywalami!

Pozycjonowanie lokalne jako skuteczny marketing w Internecie

Jeżeli działasz w określonym terenie i zależy Ci na pozyskaniu nowych Klientów, pozycjonowanie lokalne jest dla Ciebie! Marketing w wyszukiwarkach internetowych bez pozycjonowania nie będzie tak efektywny, jaki mógłby. Dlatego inwestycja w pozycjonowanie stron jest wręcz konieczna. Skonkretyzowanie działań na wybraną przez siebie lokalizację i jej okolice pozwoli Twojej firmie dotrzeć do potencjalnego Klientów, których rzeczywiście jesteś w stanie obsłużyć. Dodatkowo działając na mniejszym obszarze masz możliwość wyrobienia sobie wizerunku eksperta w danej branży, biorąc pod uwagę liczbę potencjalnie zainteresowanych, do których możesz dotrzeć. Świadome budowanie wiarygodności swojej marki daje szansę na szybsze osiągnięcie wysokiej pozycji. Rozwiązanie polecane jest szczególnie dla firm znajdujących się na konkretnym terenie. Nieważne więc czy prowadzisz salon, czy może wieloosobową firmę przemysłową – pozycjonowanie lokalne może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.

Wizytówka w Google Moja Firma wsparciem w marketingu online

Proces pozycjonowania lokalnego warto rozpocząć od wykreowania internetowej wizytówki. Google Moja Firma daje możliwość dokonania tego bezpłatnie; ponadto pozwala na umieszczenie ważnych danych firmy, takich jak:

  • nazwa;
  • adres;
  • adres strony internetowej;
  • godziny otwarcia;
  • opinie wystawiane przez Klientów.

Poleca się także dodanie do wizytówki zdjęć firmy czy lokalu – zwiększa to wiarygodność i podkreśla tożsamość marki. Usługa stanowi wsparcie dla pozycjonowania poprzez zwiększenie widoczności firmy w najbliższej okolicy działań. Dodatkowo dzięki GMF otrzymujesz błyskawiczny dostęp do statystyk pokazujących między innymi liczbę osób oglądających stworzoną wizytówkę. Tworząc ją, należy pamiętać o zachowaniu spójności przedstawianych danych i na bieżąco dokonywać potrzebnych aktualizacji. Dziś bez wizytówki ani rusz!

ikona email
Pozycjonowanie z Afterweb pozwoli Ci na osiągnięcie profitów w postaci nowych Klientów!

Skorzystaj z audytu SEO by wzmocnić prowadzony marketing Online

Przed działaniami nie zapomnij o audycie SEO. Można przeprowadzić go samodzielnie w Internecie, jednak istnieje prawdopodobieństwo, że dane mogą okazać się niemiarodajne i zbyt ogólnikowe. W Afterweb oferujemy przeprowadzenie audytu, dzięki któremu poznasz słabe i mocne strony swojej witryny internetowej. Audyt SEO weryfikuje następujące założenia:

  • ocenę jakości informacji zawartych na stronie;
  • poziom dopasowania do standardów Google;
  • intuicyjność dla użytkownika;
  • ogólny wygląd strony;
  • jakość źródeł prowadzących do strony;
  • strukturę i funkcjonalność witryny.

To właśnie od niego zaczynamy działania w Afterweb.

Kampania Google Ads jako doskonały marketing sieci – dlaczego warto?

Jeśli zależy Ci na osiągnięciu szybkich efektów i błyskawicznego zaistnienia na arenie pełnej konkurencji, Google Ads to zdecydowanie coś dla Ciebie! Ilość kampanii do realizowania pozwala na dostosowanie ich pod własne preferencje, dzięki czemu można osiągnąć naprawdę zaskakujące efekty! Google Ads udostępnia różne opcje, dzięki którym kierowanie jest o wiele bardziej precyzyjne niż jakiekolwiek działania ogólnikowe. Możesz promować reklamy na konkretne słowa kluczowe, lokalizację, wiek i język potencjalnych Klientów, częstotliwość wyświetlania reklam czy doprecyzować na jakich urządzeniach ma się pojawiać. Google Ads daje ci możliwość kontroli kosztów, a także dostęp do pełnych statystyk działań i ich efektywności. Narzędzia pozwalają na łatwe zarządzanie kontami i ich stałe monitorowanie, jednak bez wiedzy ukierunkowanej na zagadnienia związane z tematem takim jak marketing internetowy można sobie zaszkodzić. Marketing sklepu internetowego nigdy nie był prostszy! Afterweb ma w swojej drużynie wykwalifikowanych Specjalistów Google Ads, którzy opracują kampanię specjalnie dla Ciebie i będą ją nadzorować.

ikona email
Postaw na Google Ads z Afterweb. Współpraca z nami wygeneruje przychody dla Twojej firmy!

Marketing internetowy we współpracy z Afterweb

Nasza firma złożona jest z wykwalifikowanych jednostek z różnych obszarów marketingu online. Tworzymy niezwykle złożone środowisko, które funkcjonuje na filarach wieloletniego doświadczenia i stałego dokształcania się w kwestiach takich jak marketing B2B, sprzedaż internetowa, pozycjonowanie stron czy Google Ads. Technologia stale idzie do przodu, a my nie zamierzamy być w tyle. Wyprzedamy konkurencję poprzez nasze autorskie podejście do problemów Klientów – marketing online to nasz konik, na który postawiło wielu przedsiębiorców. Oferujemy szeroki wachlarz działań: tworzenie stron www, sklepów internetowych, prowadzenie kampanii czy pozycjonowanie, a także usługi z zakresu content marketingu, UX/UI. Oferujemy bezpłatną analizę projektów, która w niczym Cię nie obowiązuje. Naszym głównym priorytetem są Klienci. Już dziś możesz dołączyć do ich grona i wcielić swoje plany w życie. Marketing online to przyszłość. Im szybciej zaczniemy działać, tym prędzej zdobędziesz rozgłos. Start!

FAQ

Marketing Internetowy (FAQ) - najczęściej zadawane pytania

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *