Kampania linków sponsorowanych Google AdWords to kampania typu PPC (Pay Per Click) wyświetlana w wyszukiwarce Google, w której płacimy tylko za określoną akcję podjętą przez adresata naszej reklamy – kliknięcie w reklamę i odwiedzenie Twojej strony lub telefon pod wskazany numer. Najczęściej tego typu reklama jest tworzona na podstawie słów kluczowych związanych z twoją działalnością i może być adresowana do mniej lub bardziej konkretnej grupy odbiorców dobranych na przykład ze względu na miejsce zamieszkania.
Główną zaletą linków sponsorowanych jest fakt, że każda prowadzona kampania opiera się na budżecie ustalanym bezpośrednio przez klienta w najdrobniejszych szczegółach.
Można zatem na przykład ustalić maksymalne stawki dzienne i tygodniowe oraz swobodnie modyfikować istniejący budżet tym samym przedłużając lub skracając kampanię. To jednak zaledwie namiastka tego, jak dobrze można dostosować własną kampanię w Google Ads. Bowiem jest to system, który zapewnia najlepszą możliwą kontrolę przebiegu, charakteru i kosztów twojej działalności promocyjnej.
Kolejnym plusem jest fakt, że w odróżnieniu od pozycjonowania w wynikach organicznych, które potrzebuje czasu, aby zacząć przynosić efekty, kampania linków sponsorowanych może zacząć działać już w kilka minut po jej zaakceptowaniu.
A zatem twoje reklamy pojawią się w wyszukiwarce jeszcze w ciągu tego samego dnia. Decydującym momentem jest chwila dokonania wpłaty na poczet kampanii. Co ciekawe jednak, opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie kliknięcia w nią, a zatem płacisz tylko tyle, ile razy dostajesz szansę na zarobek.
Oprócz szybkości działania niekwestionowanym atutem kampanii Adwords pozostaje bez wątpliwości jej skuteczność. Dzięki PPC od Google szybko i efektywnie wygenerujesz duży ruch na swojej stronie i zapewnisz sobie tak wielu potencjalnych klientów, za ilu będziesz mógł zapłacić.
Zobacz również: Responsywna strona WWW a pozycja w wyszukiwarce Google na uprzędzeniu mobilnym
Kiedy najlepiej zainwestować w linki sponsorowane Google AdWords?
Ponieważ linki sponsorowane zaczynają działać natychmiast, masz niesamowitą kontrolę nad promocją własnej marki i produktów. W zależności od konkurencyjności branży wyszukiwarka nakłada określone opłaty, jednak w porównaniu z wzrostem zainteresowania produktami nie są to nigdy wygórowane sumy. Najlepiej po kampanię linków sponsorowanych sięgnąć w czasie, gdy pozycjonowanie w wynikach organicznych jeszcze nie zaczęło działać na dobre, a wysoka pozycja w wyszukiwarce Google.pl pozostaje dla nas priorytetem w działalności. Wtedy bez większych problemów trafiamy od razu na topowe miejsca pierwszej strony wyszukiwania. Google AdWords tak długo zapewnia ci wysokie efekty sprzedaży, jak długo zasilasz budżet kampanii, jest to więc skuteczne rozwiązanie dla wszystkich właścicieli firmy chcących zwiększyć widoczność swojej firmy najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce.
Chcesz by Twoja strona była widoczna w Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy aby otrzymać bezpłatną wycenę.
Zintegrowane działania pod kątem seo i sem wspólnie dają najlepsze efekty
Dla mnie PPC jest szczególnie ważne w pierwszym etapie rozwoju strony, kiedy jeszcze nie można liczyć na widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarek. Dodatkowo wiem dokładnie za co płacę.
Przy pomocy PPC warto zweryfikować słowa kluczowe do pozycjonowania w wynikach organicznych. Najlepiej po skończonej analizie słów kluczowych uruchomić testową kampanię PPC . Dzięki temu już w 2 tygodnie dowiemy się, czy dobrze wybraliśmy słowa pod konwersje, ale także jeśli kampania jest z modyfikatorem dopasowania przybliżonego +słowo uda nam się ustalić jakie frazy są jeszcze warte pozycjonowania.