Biorąc pod uwagę różnorodne działania promocyjne, branża prawnicza jest branżą specyficzną. Panuje nawet mylne przekonanie, że reklama usług prawniczych w internecie jest nielegalna. Warto już na samym początku podkreślić, że sam Kodeks Etyki Adwokackiej wprost nie zakazuje reklamy – wprowadza jedynie pewne ograniczenia na tym polu. Zaprezentowanie własnej firmy w sieci jest dozwolone, dlatego też rekomendujemy skorzystać z najpopularniejszych kanałów docierania do masy potencjalnych Klientów. Za chwilę udowodnimy, że marketing prawnika nie musi być mocno skomplikowany, a zdecydowana większość utrudnień w pozyskiwaniu potencjalnych partnerów to tylko stale powielany mit. Co musisz wiedzieć zanim zlecisz reklamowanie swojej kancelarii? Jako doświadczeni specjaliści wyjaśniamy, na czym polega bezpieczne przedstawianie własnych usług w internecie. Podpowiadamy też, na jakich obszarach promocyjnych warto skupić swoją uwagę!
- Jak promować prawnika? Analizujemy Kodeks Etyki Adwokackiej
- Reklama dla prawnika musi być zgodna z etyką zawodową
- Marketing dla prawników – jakie metody polecamy naszym Klientom?
- Reklama Google Ads dla prawnika. To również dozwolone!
- Skuteczny marketing prawników to coś, w czym mamy doświadczenie
- Promocja dla prawnika w sieci - podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Jak promować prawnika? Analizujemy Kodeks Etyki Adwokackiej
Skoro już wiesz, że marketing prawnika z pewnymi ograniczeniami jest dozwolony, chcemy Ci podpowiedzieć, że pozyskiwanie Klientów z internetu przynosi ogromne zyski. Rezygnacja z tego typu kanału docierania do potencjalnych odbiorców byłaby dla Twojej kancelarii ogromną stratą. Dlatego dobrze będzie wiedzieć, jakie działania z zakresu promocji można realizować bez obaw o ograniczenia prawne i idące za tym konsekwencje. A bezpośrednio z Kodeksu Etyki Adwokackiej dowiadujemy się, że:
§ 23. Adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami pozyskującymi klientów z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.
Tak więc całkowity zakaz promowania się w internecie przez prawników nie istnieje – to bardzo często powielany mit. Nie ma żadnych ograniczeń w obszarze informowania przyszłych Klientów o świadczonych usługach. O ile wybrane metody są zgodne z zasadami etyki prawniczej i nie łamią też ogólnie funkcjonujących przepisów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je zastosować. Jak więc można informować użytkowników internetu o ofercie własnej kancelarii prawnej? Choćby dbając o umieszczanie na stronie treści, związanych z zakresem oferowanych usług. Każdy Adwokat będzie mieć prawo wydawania broszur oraz informatorów. To otwiera szereg możliwości z zakresu content marketingu. Jako właściciel takiego biznesu możesz postawić więc na indywidualnie dopasowane pozycjonowanie stron internetowych. Także wyświetlanie komunikatów sponsorowanych w formie reklam Google Ads jest dozwolone. To dwa najbezpieczniejsze i najskuteczniejsze jednocześnie sposoby na profesjonalny marketing prawnika. Zwłaszcza, jeżeli procedura pozyskiwania Klientów jest zgodna z prawem i zasadami poszanowania godności reprezentowanej przez Ciebie branży.
Reklama dla prawnika musi być zgodna z etyką zawodową
Prawnicy mogą przygotowywać newslettery prawne, wdrażać na swojej stronie działania content marketingowe, wydawać merytoryczne biuletyny, prowadzić specjalistycznego bloga czy nawet też wykorzystywać logo bądź identyfikację wizualną kancelarii na wszystkich kanałach pozyskiwania potencjalnych partnerów. O ile marketing dla prawnika nie wzbudza wątpliwości moralnych, masz zielone światło na skorzystanie z wyżej wymienionych tutaj usług. Jakie więc metody pozostają zabronione przez przepisy w Kodeksie Etyki Adwokackiej? Nasi specjaliści znają odpowiedź:
Przykładowy marketing dla prawników, którego kancelarie powinny się wystrzegać, to chociażby metody tzw. buzz marketingu na forach internetowych bądź inne formy agresywnej i zdecydowanie niejednoznacznej promocji w internecie. Z uwzględnieniem podstawowych zasad etyki zawodowej, śmiało można sięgać po pozycjonowanie strony, kampanie Google Ads czy nawet po działania w social mediach. Należy jednak pamiętać, że przygotowana dla Ciebie oferta musi być dopasowana do charakterystyki branży, w której działasz. Skuteczna i bezpieczna promocja dla prawnika będzie zbiorem zupełnie innych technik, niż w przypadku marketingu dla sklepu online i firm usługowych – mówi Łukasz Buławski, specjalista SEO w agencji Afterweb.
Pozostaje nam jeszcze poruszyć kwestię, czy promowanie własnej kancelarii w wymienionych wcześniej kanałach docierania do potencjalnych Klientów jest całkowicie pozbawione ograniczeń po stronie Kodeksu Etyki Adwokackiej? Nie do końca. Sama możliwość nie oznacza tutaj pełnej wolności w zakresie publikowanych w sieci informacji. Przede wszystkim marketing dla prawnika nie powinien mieć charakteru czysto reklamowego. Stosowanie popularnych sztuczek może więc oblać praktyczny egzamin. Content musi albo informować o usłudze, albo nieść walor edukacyjny.
Sprawdź tez: afterweb.pl/reklama-adwokata/
Marketing dla prawników – jakie metody polecamy naszym Klientom?
Tak na dobrą sprawę internet błyskawicznie stał się narzędziem codziennego użytku dla znaczącej większości ludzi. Poszukiwane są tam różnorodne informacje, ale również i usługi bądź produkty z jasno określonych branż. Dlatego też najbardziej polecaną opcją dotarcia do potencjalnego Klienta będzie umieszczenie komunikatu promocyjnego w sieci właśnie. Reklama dla prawnika nie jest tu żądnym wyjątkiem. Nawet pomimo jasnych ograniczeń, regulowanych poprzez etykę zawodową. Czy każda forma reklamy w internecie będzie bezpieczna i skuteczna? Po lekturze poprzednich części tego poradnika, wiesz już, że nie. Z własnego doświadczenia możemy jednak powiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych, linki sponsorowane Google Ads czy chociażby rozbudowa wizytówki Google Moja Firma są usługami wartymi zainteresowania każdej kancelarii. Za chwilę szczegółowo omówimy, jakie dokładnie możliwości zyskasz w poszczególnych kanałach.
Jak bezpiecznie i legalnie pozycjonować prawników?
Co do zasady, pozycjonowanie stron internetowych to szereg czynności optymalizacyjnych oraz wizerunkowych, tworzonych z myślą o poprawie widoczności portalu w wyszukiwarce Google. Na jedną usługę składa się tutaj naprawdę wiele czynności. Zdecydowana większość z nich może być wykorzystana jako marketing dla prawników. Nasza agencja Afterweb posiada już doświadczenie w dostosowywaniu witryn kancelarii pod funkcjonowanie algorytmu Google. Dla ekspertów z dość pokaźnym stażem w branży tego typu zadania nie będą problemem. Oprócz tego, pozycjonowanie w ujęciu reklamy usług prawniczych daje Ci możliwość:
- optymalizacji strony pod słowa kluczowe,
- prowadzenia bloga na stronie internetowej,
- tworzenia artykułów eksperckich o Twojej branży,
- publikowania tekstów specjalistycznych na zewnętrznych portalach,
- pisania newsletterów prawnych i biuletynów dla Klientów.
Dlaczego SEO to coś, co warto wdrożyć dla strony internetowej Twojej kancelarii? Warto będzie podać tutaj kilka rzeczywistych efektów rzetelnego pozycjonowania. Przede wszystkim daje ono możliwość pojawienia się na pierwszej odsłonie wyników prezentowanych przez Google. To tam najczęściej skupiona jest uwaga osób, poszukujących konkretnych usług w wyszukiwarce. Proste równanie wskazuje, że taki marketing dla prawników bezpośrednio przekłada się na popularność witryny i większe zainteresowanie świadczonymi przez Ciebie usługami.
Reklama Google Ads dla prawnika. To również dozwolone!
Wyszukiwarka Google, oprócz wyników organicznych (pozycjonowanie), posiada również drugą możliwość docierania do potencjalnych Klientów – kanał sponsorowany. Wyświetlanie komunikatu promocyjnego w tej sekcji jest dozwolone dla reprezentantów branży prawniczej. Ważnym słowem będzie jednak komunikat – marketing dla prawników za pośrednictwem Google Ads powinien być pozbawiony nachalnych nagłówków oraz tekstów reklamowych. Nie polecamy także umieszczania tam niejednoznacznych wezwań do działania bądź informacji odnośnie ceny za usługi. Tego typu próba zdobycia partnerów biznesowych może już budzić wyraźne wątpliwości w Naczelnej Radzie Adwokackiej. Samo Google Ads pozwala wyświetlać komunikaty na minimum kilka sprawdzonych sposobów, jednakże reklama dla prawnika najbezpieczniejsza jest poprzez linki sponsorowane.
Na jakie dokładnie zalety może liczyć Twoja kancelaria? Odpowiadamy:
- pojawienie się Twojej strony na górze wyników wyszukiwania Google,
- błyskawiczny efekt – reklama jest online w niespełna 24 godziny,
- szybkie zaprezentowanie oferty użytkownikowi sieci,
- możliwość kierowania na dowolną podstronę.
Promocja dla prawnika za pośrednictwem panelu Google Ads to jedna z nielicznych metod, gdzie kancelaria może mieć pełną kontrolę nad budżetem marketingowym. Kanał sponsorowany słynie z atrakcyjnego modelu rozliczenia za pojedyncze kliknięcie i to po stronie reklamodawcy zależy, ile chce zapłacić za odwiedziny strony internetowej. Do obsługi tego typu kampanii rekomendowana jest pomoc doświadczonych specjalistów. Tylko tak marketing dla prawników w Google Ads będzie efektywnym rozwiązaniem. Jeżeli szukasz już ekspertów od kanału sponsorowanego wyszukiwarki, koniecznie zapytaj o darmową wycenę w Afterweb. Posiadamy w swoim portfolio zadowolonych reprezentantów branży prawniczej z całego kraju.
Lokalna promocja kancelarii w Google Moja Firma
Dobrą i nadal dozwoloną metodą promowania kancelarii jest wizytówka Google Moja Firma. Taka reklama usług prawniczych będzie wymagać od Ciebie odpowiedniego uzupełnienia profilu. Mowa tu o adresie, stronie internetowej, numerze kontaktowym i o użyciu rzeczywistych zdjęć. Świetnym pomysłem będą fotografie zatrudnionych w kancelarii specjalistów oraz samego biura, ponieważ potencjalni Klienci zwracają uwagę na realność prezentowanej im wizytówki. Co najważniejsze w tym przypadku, profil na Google Moja Firma założysz i uzupełnisz zupełnie za darmo. Już sama obecność w takim miejscu przyniesie wiele korzyści. Zwłaszcza uwzględniając Klientów, którzy szukają lokalnych usług. Marketing prawnika w formie wizytówki może być dodatkowo ulepszony poprzez działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych czy Google Ads. Wówczas dbasz o lepszą widoczność kancelarii oraz o częstsze wyświetlanie się na poszczególne słowa kluczowe. Jest to opcja warta przemyślenia. Tym bardziej, że Google coraz częściej wyświetla użytkownikom nie tylko linki sponsorowane oraz wyniki organiczne, ale również pinezki do Google Maps właśnie.
Skuteczny marketing prawników to coś, w czym mamy doświadczenie
Posiadanie odpowiedniej wiedzy na temat dozwolonych praktyk oraz kanałów komunikacyjnych, które są polecane dla reprezentowanej przez Ciebie branży to zdecydowanie za mało, aby marketing kancelarii prawnej był skuteczny. A w innym przypadku wpadniesz w pułapkę przepalania budżetu. Dlatego też znalezienie doświadczonej agencji reklamowej będzie kluczem do sukcesu oraz swego rodzaju magnesem do przyciągania uwagi potencjalnych Klientów. Co w przypadku, gdy powiemy Ci, że nie musisz godzinami szukać takich specjalistów? Właśnie znajdujesz się na stronie agencji, która marketing dla kancelarii ma opanowany wręcz do perfekcji. Potwierdzą to liczne pozytywne opinie dotychczas obsługiwanych partnerów biznesowych i spektakularne sukcesy w wyszukiwarce Google. Jesteśmy w stanie zaproponować Ci indywidualnie dopasowaną strategię na marketing kancelarii prawnych zarówno w formie organicznej, jak i sponsorowanej. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby połączyć obie te usługi. Wówczas marketing dla kancelarii prawnej przyniesie oczekiwane rezultaty a kanał Google Ads może zacząć pracować nad pozyskiwaniem Klientów w momencie, kiedy prowadzona przez Ciebie strona internetowa dopiero przebija się w zestawieniu organicznym. Korzystając z naszej wiedzy i naszego wieloletniego doświadczenia masz pewność kompleksowego podejścia do tematu promocji swojego biznesu. Doskonale wiemy, że marketing kancelarii prawnej powinien łączyć aspekty skutecznej reklamy z budowaniem wizerunku. Tym bardziej w tak wymagającej branży. Zachęcamy więc do odbycia darmowej konsultacji. Zupełnie bezpłatnie wycenimy usługę i pokażemy Ci, że marketing prawników to rozwiązanie skrojone pod Twoje potrzeby. Oczywiście z zachowaniem najwyższych standardów i wytycznych bezpośrednio od Rady Adwokackiej.
Promocja dla prawnika w sieci – podsumowanie
Jak więc doskonale widać, istnieje minimum kilka sposobów na skuteczne oraz przede wszystkim bezpieczne pozyskiwanie Klientów dla kancelarii prawniczych. Naczelna Rada Adwokacka w 2023 roku wprowadziła zmiany, które zniosły całkowity zakaz reklamy w takiej branży, umożliwiając prawnikom promowanie własnych usług. Jeżeli więc nie korzystasz z żadnej formy marketingu dla adwokata, najwyższy czas zmienić ten stan rzeczy i zacząć zdobywać realnych partnerów prosto z internetu. Z doświadczoną agencją będzie to zadanie bardzo proste! Afterweb posiada praktyczne umiejętności promowania kancelarii prawniczych w wyszukiwarce Google. Efektywność naszych działań pokazują liczne pozytywne komentarze od naszych Klientów. Dla Ciebie też przygotujemy indywidualną strategie marketingową, nastawioną na skuteczność i satysfakcjonujące wyniki.