Zanim kampania reklam sponsorowanych zostanie włączona, konieczne jest jej zoptymalizowanie. Specjalista, który dostosowuje poszczególne elementy promocyjnej machiny, musi uwzględnić preferencje grupy docelowej, oczekiwania klienta oraz wymogi, stawiane przez Google. W jaki sposób rozszerzenia reklam AdWords mogą wpłynąć na sukces kampanii oraz jak je stosować, żeby wydobyć z nich cały potencjał?
Kampanie reklamowe Google Ads (dawniej AdWords) są stale udoskonalane i dynamicznie się rozwijają. Nowości, systematycznie wprowadzane przez Google, wychodzą na przeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy chcą reklamować biznes na szeroką skalę. W internecie mogą to robić w sposób w pełni kontrolowany, zaczynając od zaplanowania kampanii reklamowej Google Ads, a kończąc na analizowaniu jej mierzalnych efektów. Jednak tylko w teorii stworzenie i ustawienie reklam, które wyświetlą się w płatnych wynikach wyszukiwania, jest takie proste. Dlatego najczęściej nadzór nad kampanią sprawują specjaliści, posiadający certyfikaty, potwierdzające ich umiejętności w zakresie Google Ads. Zapytaliśmy ekspertów z naszej Agencji, na czym polega fenomen rozszerzeń reklam AdWords i co mogą podpowiedzieć osobom, które chcą skorzystać z ich możliwości.
Najważniejsze rozszerzenia AdWords. Nie można ich pominąć!
Spośród wszystkich rozszerzeń udostępnionych przez Google, szczególnie wyróżniają się cztery. To właśnie one, niezależnie od rodzaju promowanej działalności, obowiązkowo powinny zostać wdrożone w każdej kampanii reklamowej – mówi Magdalena Pachura, specjalista Google Ads.
- Rozszerzenia linków do podstron – ten typ rozszerzenia odgrywa ważną rolę w zwiększaniu konwersji. Pozwala wydzielić poszczególne obszary witryny i skierować użytkownika bezpośrednio na daną podstronę. Daje też miejsce na dodatkowy tekst, które warto wykorzystać. Powód? Większe reklamy są lepiej zauważalne i chętniej klikane.
- Rozszerzenia objaśnień – kolejny przydatny typ rozszerzenia AdWords, pozwalający w przystępny sposób zakomunikować mocne strony firmy. Co prawda Google daje na objaśnienia niewiele miejsca: 4×25 znaków. To jednak wystarczająco, aby wymienić takie atuty, jak np. Wieloletnie doświadczenie, Bezpłatna dostawa czy Promocyjne ceny.
- Rozszerzenia informacji w witrynie – stosunkowa nowość, dająca możliwość zaprezentowania wartości z wybranej grupy tematycznej. Mogą to być świadczone usługi, sprzedawane marki, oferowane udogodnienia, a nawet typy konkretnych produktów. Rozszerzenia informacji to odpowiednie miejsce na doprecyzowanie oferty, a przy okazji zwiększenie obszaru reklamy.
- Rozszerzenia połączeń – bardzo ważny element kampanii reklamowej Google Ads. Rozszerzenie to umożliwia odbiorcy zobaczenie numeru kontaktowego jeszcze z poziomu reklamy. Często zdarza się, że dzięki temu potencjalny klient od razu sięga po telefon, by zadzwonić z zapytaniem ofertowym.
Każdą kampanię Google Ads należy mierzyć inną miarą
Rozszerzenia reklam AdWords są znakomitym narzędziem do podnoszenia konwersji oraz generowania leadów. Prawidłowo skonfigurowane mogą przełożyć się na zyski i w znaczny sposób podnieść efektywność kampanii linków sponsorowanych. Sekret powodzenia tkwi w doborze rozszerzeń, które będą odpowiednie dla danej promocji. Może się zdarzyć, że kampania nie obejdzie się bez rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia cen. Niektóre działania reklamowe będą wymagać wdrożenia rozszerzenia wiadomości, inne zaś rozszerzenia opinii. Znajomość praw, rządzących Google Ads to podstawa udanej kampanii. Dlatego jeśli nie masz pewności co do tego, które rozszerzenia Google AdWords będą najlepiej pasować do promocji Twojej firmy, skorzystaj z pomocy profesjonalistów.