SEO

Jak pozyskać klienta – metody zdobywania nowych klientów w Internecie

Jak pozyskać Klienta

Brak klientów jest powodem upadku wielu firm już w pierwszym roku działalności. Dlatego priorytetem każdego przedsiębiorcy powinien być marketing, nastawiony na promocję świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Sukces biznesu nie zależy już wyłącznie od jakości usług czy produktów – kluczowe okazuje się umiejętne budowanie wizerunku marki poprzez promocję. Zważywszy na ogromną konkurencję i pewną nieprzewidywalność wyszukiwarki internetowej, pozyskiwanie nowych klientów nie należy do najprostszych. Jeśli nie śledzisz aktualnych trendów i nie przeprowadzasz badań konsumenckich, nie będziesz w stanie dostosować strategii marketingowej pod grupę, do której chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Bez klienta nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży nie ma zysku. Czas przestać marzyć! Zacznij działać, wdrażając skuteczną strategię marketingową. Przeczytaj nasz wpis, a dowiesz się, jak pozyskać nowych klientów i zatrzymać ich na dłużej.

Kto zna Klienta, ten osiąga sukces – jak pozyskać nowych Klientów w oparciu o kreację persony?

Chińskie przysłowie głosi „kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach” – w marketingu można je interpretować dwojako. My proponujemy przekształcić powiedzenie w prostą wskazówkę: kto zna swojego klienta i swój produkt, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach z konkurencją. Przechodzimy więc do pierwszego punktu, rozpoczynającego szereg działań w celu zainteresowania odbiorców swoim produktem – jest nim kreacja persony.

Persona to wzór idealnego klienta, wykreowany na podstawie największej ilości dostępnych danych. Tworzy się ją po to, aby prowadzone działania z zakresu marketingu były maksymalnie efektywne. Wirtualna sylwetka potencjalnego kontrahenta reprezentującego grupę docelową, pozwala zrozumieć potrzeby kupujących, czyli preferencje klientów. To powoduje, że łatwiej jest dopasować usługi do ich oczekiwań. Jak wykreować trafny wizerunek odbiorcy? W tym celu przeprowadza się badania ilościowe i jakościowe, które służą uzyskaniu informacji socjodemograficznych. Wartościowe dla procesu jest poznanie zachowań klientów, a także zainteresowań, problemów dnia codziennego i ewentualnych wymagań persony – sukces tkwi w szczegółach. Im obszerniejsza analiza, tym trafniejszy jest model odbiorcy.

Persona Marketingowa a Pozyskiwanie Klientów

Duńska specjalistka UX Lena Nielsen w swoim artykule opublikowanym na łamach encyklopedii Interaction Design Foundation przedstawiła perspektywy, jakie mogą przyjąć persony. Zaznaczmy raz jeszcze, że takie kreacje finalnie okazują się wartością dodaną do prowadzonych działań marketingowych, umożliwiających pozyskanie klienta:

  • persona ukierunkowana na cel – jasno nakreślony wzór użytkownika, opracowany na podstawowym pytaniu „Co mój użytkownik chce zrobić z moim produktem lub usługą?”; typ persony ukierunkowanej z góry zakłada, że przeprowadzona liczna ilość badań oraz analiz potwierdza zainteresowanie użytkownika danym produktem; celem działań jest zrealizowanie zamierzonych założeń poprzez skupienie się na obecnych pracach i ich przebiegu;

  • persona oparta na roli – perspektywa skupia się głównie na rolach, jakie pełnią Klienci w społeczeństwie, pracy czy życiu, w tym samym czasie zwracając też uwagę na cele; analiza ról pełnionych przez modelowego użytkownika pozwala lepiej zaprojektować produkt i uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące miejsc jego stosowania czy sposobu przeznaczenia; w tym przykładzie persony szczególne skupia się swoją uwagę na codziennych zachowaniach czy przyzwyczajeniach docelowego odbiorcy;

  • persona angażująca – perspektywa łącząca w sobie ukierunkowanie na cel, przy jednoczesnym opieraniu się na danej roli; osoby kreujące personę muszą zagłębić się w jej psychikę, emocje i historie, wykorzystując uzyskane informacje w celu stworzenia perfekcyjnie dopasowanej usługi bądź produktu; persona angażująca przybiera tu formę trójwymiarowego użytkownika, pozwalającego na badania psychiki i powodów zachowań danych użytkowników;

  • persona fikcyjna – oparta na doświadczeniach zespołu projektowego UX, opierającego się o wcześniejsze interakcje z konsumentami; pozwalają one na stworzenie obrazu potencjalnego użytkownika; perspektywa polecana jest w szczególności przedsiębiorcom dopiero zagłębiającym się w tematykę kreowania persony, nie mających możliwości na uzyskanie potrzebnych informacji w celu stworzenia wizerunku idealnego Klienta.

Pozyskiwanie nowych Klientów w oparciu o wykreowaną personę (lub więcej) pozwoli Ci na łatwiejsze dostosowanie działań marketingowych do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych Twoim produktem czy usługą. Ciekawostka: warto nadać personie realne imię i nazwisko. Sprawi to uczucie myślenia i mówienia o konkretnej, żywej osobie. Kreacja persony uznawana jest za jedno z najbardziej kreatywnych działań, wykorzystywanych w marketingu. Jeżeli nie wiesz, jak pozyskać klienta wykorzystując personę, zamów konsultację z naszym specjalistą od promocji internetowej.

Nowi klienci czekają w… Internecie! Pozyskiwanie klientów według metod XXI wieku

Jeszcze niedawno reklama była kojarzona z plakatami, afiszami czy ulotkami. Aby zdobyć klientów, wystarczyło rozwieszenie ogłoszeń promujących dane przedsiębiorstwo albo rozdanie wizytówek. Również przeprowadzanie akcji promocyjnych polegających na rozdawaniu małych podarunków z logo firmy, odeszło już na dalszy plan. XXI wiek to czas przemian w świecie marketingu. Współczesna reklama trafiła do Internetu – miejsca, które oferuje nieskończone możliwości docierania do klientów.

Dla wielu właścicieli firm marketing internetowy to czarna magia. Nic w tym dziwnego, gdyż nadmiar opcji reklamowych potrafi wprowadzić w zakłopotanie. Co wybrać, od czego zacząć, jak nie przepłacić? Szukać kolejnych klientów w social mediach czy postawić na reklamy w Google? Które z działań przyniesie najszybsze efekty? – Takie pytania codziennie zadają nam osoby, chcące rozwijać swój biznes w przestrzeni internetowej. Uspokajamy: proces pozyskiwania klienta wcale nie musi być dla Ciebie stresujący. Nikt nie wymaga od przedsiębiorców znajomości zasad, obowiązujących w marketingu online. Spokojna głowa, wszystkim się zajmiemy.

Marketing online skupia się na wspieraniu sprzedaży usług i produktów. Obecnie Internet jest najlepszym miejscem na pozyskiwanie klientów. Trzeba jednak podkreślić, że samo przyciągnięcie użytkownika na stronę sklepu lub firmy może nie wystarczyć. Proces jest znacznie głębszy: zaczynamy od zdobycia uwagi klienta, a następnie stopniowo zdobywamy jego zaufanie. Jest to złożona procedura. Zanim dokona on zakupu, może minąć kilka dni lub tygodni! Jeśli wszystko dobrze rozegramy, po jakimś czasie wróci on na naszą stronę, a finalnie dołączy do grona stałych klientów. Dziś, w XXI wieku niemal każdy biznes przenosi się do sieci. Dzięki temu stale pojawiają się kolejne metody pozyskiwania klientów, a cała procedura staje się łatwiejsza. Oczywiście pod warunkiem, że wdrożone działania zostaną odpowiednio dopasowane i reklama trafi do potencjalnych kupujących, a nie przypadkowych internautów.

Metody Pozyskiwania Klientów Online

Google – idealne miejsce na pozyskiwanie nowych klientów

Wyszukiwarka Google jest obecnie światowym gigantem. To właśnie na tym kanale powinieneś skupić swoje siły, jeśli chcesz zdobywać nowych klientów. Powód? Użytkownicy wyszukiwarki sami informują nas o tym, czego konkretnie potrzebują. Oczywiście nie każda fraza kluczowa wiąże się z bezpośrednim zakupem. Nie jest to wadą, ponieważ na podstawie googlowanych pytań ukazują się wyniki – wśród nich może pokazać się Twoja strona firmowa. Reklama internetowa pozwoli Ci wyświetlać się online w odpowiedzi na zapytania, dotyczące Twojej oferty. Omówmy to na przykładzie:

➤ Kowalski prowadzi klinikę weterynaryjną na południu Wrocławia, w dzielnicy Krzyki. Jego oferta dotyczy usług z zakresu diagnostyki oraz leczenia zwierząt domowych. Potencjalny klient kliniki to właściciel psa, kota bądź innego zwierzęcia, wymagającego pomocy lekarza weterynarii. Co istotne, klient powinien mieszkać w okolicy, czyli na Krzykach lub niedaleko. Promocję należy oprzeć na frazach kluczowych, związanych z działalnością Kowalskiego i z lokalizacją. To spowoduje, że użytkownik wpisujący w Google zapytanie typu: weterynarz Wrocław, przychodnia weterynaryjna Krzyki, klinika dla psów we Wrocławiu, zobaczy stronę internetową Kowalskiego. Jeśli błędnie dopasujemy słowa kluczowe lub pominiemy człon geolokalizacyjny, reklama nie zadziała poprawnie.

Pozyskiwanie Klientów w Google nie jest procesem jednolitym ani schematycznym. Mówiąc o wyszukiwarce, mamy na myśli oferowane przez nią kanały promocyjne ułatwiające pozyskiwanie Klientów biznesowych, ale nie tylko. Możliwości masz wiele – od Ciebie zależy, z którego źródła oferowanego przez Google będziesz czerpać. Darmowe narzędzia Google stanowią spore ułatwienie, zwłaszcza gdy skupiasz się na działaniach związanych z bezpośrednim docieraniem do użytkowników.

Najważniejsze narzędzia Google wspierające zdobywanie klientów to:

  • Google formularze – narzędzie do tworzenia ankiet w celu zbierania informacji o określonej grupie odbiorców;
  • Google Moja Firma – tu możesz zaprezentować najważniejsze informacje o Twojej firmie;
  • Google Meet – czyli spotkania wideo premium usprawniające komunikację online;
  • Google Analytics – narzędzie analityczne, pozwalające ocenić ruch na stronie;
  • Google Trends – stąd dowiesz się, jak dużym zainteresowaniem cieszy się dana fraza kluczowa.

Mnogość bezpłatnych narzędzi, które są intuicyjne w obsłudze i dostępne dla każdego potwierdza, że dzisiejsze działania marketingowe powinno się kierować do sieci. Internet to skarb współczesnego przedsiębiorcy. Dzięki niemu może on działać na szeroką skalę, której nigdy nie osiągnąłby przez tradycyjne techniki, stosowane w XX wieku. Google kryje w sobie liczne metody pozyskiwania nowych klientów i partnerów biznesowych. Część z nich jest darmowa i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Inne zaś opierają się na skomplikowanych procedurach, a ich realizacją zajmują się eksperci. Rozbudowując bazę potencjalnych klientów, zdecydowanie opłaca się zwrócić po pomoc do agencji marketingowej.

Jak Szukać Klientów Online – Aktywne Pozyskiwanie

Jak pozyskać klienta, czyli o konieczności posiadania własnej strony internetowej

Strona internetowa pełni swoistą wizytówkę przedsiębiorcy. Musi być ona prosta, czytelna i podkreślać najważniejsze atuty oferowanego produktu lub też usługi. Celem witryny jest przede wszystkim zarobek – zachęcająca strona www to klucz do zwrócenia na siebie uwagi klienta. Nie mówimy tu tylko i wyłącznie o estetyce. Dla odbiorcy liczy się funkcjonalność. Twoja firmowa strona www musi dostarczać odbiorcy odpowiedzi na jego potrzeby. Nawet najpiękniejsza strona o nowoczesnym designie polegnie, jeśli zabraknie na niej konkretnych treści, przejrzystych cen produktów lub cennika usług, czytelnej stopki z adresem i danymi kontaktowymi. Współczesny internauta wpisujący zapytanie w okno wyszukiwarki Google, oczekuje szybkiej odpowiedzi lub kuszącej oferty, z której może błyskawicznie skorzystać. Nowoczesna, estetyczna i dobrze zoptymalizowana strona przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Pamiętaj więc, że ciekawa koncepcja graficzna i intuicyjne menu to tylko przystawka. Jak zdobywać nowych klientów i pokazać im, że warto skorzystać z oferty? Pomóc może np. uruchomienie aktywnej mapy dojazdu do Twojej firmy. Ten prosty element wdrożony na stronie internetowej potrafi zdziałać cuda! Takich „smaczków” jest znacznie więcej.

W Google nic nie dzieje się bez udziału robotów internetowych, tzw. Googlebotów. Przemierzają one strony www i ustalają indeks, czyli decydują o tym, które witryny ukażą się na poszczególnych miejscach wśród wyników wyszukiwania. Odpowiadając na niezwykle ważne pytanie: jak zdobywać nowych klientów i stale zwiększać zyski, musimy poruszyć temat optymalizacji SEO. Chodzi o przygotowanie strony na odwiedziny Googlebota. Do takiej wizyty trzeba się należycie przygotować, wprowadzając rozmaite zmiany. Konieczne jest wprowadzenie treści optymalizacyjnych na stronę główną i wszystkie podstrony kategorii. Do tego niezbędne będzie uprzątnięcie strony: usunięcie błędów, dostosowanie adresów URL, uzupełnienie metadanych zdjęć i grafik. Optymalizacja strony pod kątem SEO stanowi filar pozycjonowania. Doskonale skonfigurowana witryna będzie bazą reklamy internetowej. Pozyskiwanie klienta rozpocznij więc od działań SEO. Możesz zająć się tym osobiście albo zatrudnić specjalistów.

Proces pozyskiwania klienta zacznij od optymalizacji strony firmowej. Tak zachęcisz użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

Jakie działania podjąć, by pozyskanie klienta było realne?

Załóżmy, że stworzyłeś już szereg person reprezentujących Twoich potencjalnych klientów. Posiadasz wiedzę o możliwościach Internetu i uruchomiłeś własną stronę www. Skonstruowałeś więc potężne filary i poznałeś moc, jaką niesie marketing online. Czas więc rozpocząć działania mające na celu pozyskiwanie klientów w internecie. W dalszej części tego wpisu omawiamy efektywne techniki i strategie, które warto wykorzystać w komunikacji marki. Odpowiemy na pytania, jak przyciągnąć nowych klientów, a także jak budować lojalność klientów. Wspólnie przejdziemy ścieżkę od zdobycia uwagi do dokonania zakupu, aż po kolejny powrót na stronę. Przed Tobą sprawdzone sposoby pozyskiwania klientów, które od lat wdrażamy dla firm z całej Polski. Słowem: podpowiemy Ci w jaki sposób sprawić, aby potencjalnie zainteresowana osoba stała się zadowolonym, stałym klientem.

Jak Szukać Klientów w Internecie

Działania SEO jako szansa na pozyskanie nowych Klientów

Swoją przygodę z promocją strony internetowej warto rozpocząć od audytu SEO. Jest to analiza witryny, która pozwala wykryć i zlokalizować ewentualne błędy. Mogą one skutecznie blokować stronę przed zwiększeniem jej organicznej pozycji w Google, dlatego należy je jak najszybciej usunąć. SEO to nieodłączny element pozycjonowania stron www. Działania skupione na odpowiednim zoptymalizowaniu technicznym mają na celu ułatwić użytkownikom i Googlebotom poruszanie się po Twojej stronie internetowej. Wypozycjonowana strona jest znakomitym sposobem docierania do klientów, a jej posiadanie to as w rękawie każdego przedsiębiorcy.

Ważna jest tu analiza fraz kluczowych pozwalająca określić, na jakie słowa należy pozycjonować stronę konkretnej firmy. Nie ma mowy o przypadku, ponieważ dla każdego biznesu odpowiednie będą inne frazy. Dla przykładu: jeżeli oferujesz usługi fryzjerskie w Warszawie, zestawienie ze sobą słów takich jak: fryzjer, salon fryzjerski, Warszawa + dzielnica na której działasz, pozwoli Ci na dotarcie do grona klientów, którzy rzeczywiście mogą okazać zainteresowanie Twoim salonem. Gdy strona, na której prezentujesz oferowane usługi będzie działać prawidłowo, możesz rozpocząć jej pozycjonowanie.

Do najważniejszych zalet pozycjonowania zalicza się:

  • zwiększenie ruchu na stronie;
  • zwiększenie świadomości marki;
  • zachęcenie potencjalnych Klientów do skorzystania z oferty;
  • niskie koszty długoterminowe;
  • możliwość mierzalności efektów prowadzonych działań

Czytaj więcej: Co to jest pozycjonowanie stron?

Sumiennie opracowana strategia SEO zwiększa szansę na pojawienie się w pierwszych wynikach wyszukiwarki na konkretne zapytanie. Dlaczego to takie ważne? Okazuje się, że tylko nieliczni podczas poszukiwań zerkają na drugą czy kolejne strony Google. Ulokowanie w topce wyszukiwań jest głównym priorytetem wielu firm, inwestujących w marketing internetowy. Istnieją różnorodne metody pozyskiwania klientów, a utrzymanie się na solidnej pozycji w rankingu Google wiedzie wśród nich prym. Skuteczność pozycjonowania stron została potwierdzona licznymi analizami specjalistów, a sam proces otrzymał miano jednego z najbardziej sprawdzonych sposobów na zaistnienie w Internecie. Jeżeli Twoja strona jest doskonale przygotowana pod kątem technicznym, pora zadbać o unikalny content.

Postaw na SEO z Agencją Afterweb! Zadbamy o Twoją stronę internetową, jak o własną.

Content marketing a umiejętność zdobywania klientów

Potęga słowa pisanego w promocji to rzecz oczywista dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli zdecydujesz się zainwestować w angażujący marketing treści, zyskasz realne szanse na kilkukrotne zwiększenie zysków w kilka miesięcy! Strategia content marketingowa bazuje na tworzeniu wartościowych tekstów, pisanych dla sprecyzowanej grupy odbiorców. Zdecydowanie jest to dobry sposób na pozyskiwanie klientów online, gdyż z pomocą odpowiednich treści możesz przyciągnąć wielu nowych użytkowników. W skład działań, prowadzonych w obrębie szeroko pojętego contentu marketingowego, wchodzą między innymi:

  • publikacje artykułów na blogu– zwiększają pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania i dają możliwość przekazania informacji o marce oraz oferowanych przez nią usługach. Prowadzenie bloga firmowego ma wiele plusów. Regularnie publikując na nim eksperckie wpisy i poradniki, przyciągniesz do siebie użytkowników, zainteresowanych daną tematyką. Stąd tylko krok do tego, by zostali oni Twoimi klientami.

  • treści co-brandowane – posiadanie partnerów do współpracy jest świetnym rozwiązaniem w niektórych branżach. Pozwala na pozyskanie szerszego spojrzenia w kwestii odbioru treści przez potencjalnie zainteresowane osoby. Podejmując partnerskie działania z innymi podmiotami znacznie zwiększasz potencjał sprzedażowy swoich produktów i usług.

  • portfolio – które stanowi doskonały dowód na skuteczność produktów czy wysoką jakość usług, oferowanych przez Twoją firmę. W portfolio możesz zaprezentować swoje doświadczenie i pochwalić się przykładowymi zrealizowanymi projektami. To daje klientom możliwość bliższego poznania Twojej marki i jej sukcesów, dzięki czemu podjęcie decyzji zakupowej staje się znacznie prostsze.

Skuteczne sposoby pozyskiwania klientów z wykorzystaniem Google Ads

Odpowiednia reklama internetowa może przyczynić się do wzrostu Twoich zysków ze sprzedaży usług i produktów. Jeżeli zależy Ci na błyskawicznym zaistnieniu na arenie pełnej konkurencji, potencjał Google Ads zdecydowanie spełni Twoje oczekiwania. Reklamy sponsorowane są idealnym źródłem pozyskiwania klientów: dają możliwość wyboru spośród kilku kampanii, które możesz dostosować do własnych preferencji i łączyć je ze sobą dla zwiększenia ich skuteczności. Jeżeli nie wiesz, jak zdobyć uwagę potencjalnych klientów, promocja w płatnych wynikach Google przybywa z pomocą. Tego typu treści reklamowe mają ogromną moc sprawczą – a to dlatego, że wyświetlają się na samej górze wyników.

Gdy użytkownik szuka w Google usług które oferujesz lub produktów jakie sprzedajesz, Twoją reklamę zobaczy jako pierwszą. Kampanie marketingowe dają Ci pełną kontrolę nad swoim zainwestowanym budżetem – reklama przeprowadzona przez specjalistę pozwoli skrupulatnie weryfikować wydatki. To skuteczne narzędzie marketingowe na rynku z roku na rok zyskuje coraz większe grono korzystających, przez co konkurencja rośnie. Nie należy się tym jednak martwić, kiedy nadzór nad kampanią zleca się profesjonalistom. Szukać rozwiązań należy wszędzie – zwłaszcza, kiedy na celu ma się pozyskiwanie klientów biznesowych.

Kampania Google Ads ma szereg zalet:

  • błyskawiczne efekty;
  • prezentacja oferty na szczycie wyszukiwań;
  • budowa rozpoznawalności marki;
  • precyzyjne dotarcie do użytkowników z grupy docelowej;
  • kierowanie reklam na wybraną lokalizację;
  • mierzalność wyników i pełna kontrola wydatków.
Z kampanią Google Ads wiesz, za co płacisz! Specjaliści z Afterweb mogą Ci zwiększyć szansę na sprzedaż.

Aktywne pozyskiwanie klientów przez social media

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach są nieodłącznym elementem ludzkiego życia. Liczne platformy towarzyszą nam każdego dnia, wpływając na nasze postrzeganie rzeczywistości. Istnienie w mediach społecznościowych jest dziś niezbędne z punktu widzenia firm. Wpływa ono na prezentację marki oraz daje możliwość szczegółowego przekazania aktualizacji na temat marki w błyskawicznym tempie. Dzięki social mediom otrzymujesz zupełnie nowe odpowiedzi na pytanie „jak pozyskać Klienta”. Media społecznościowe to odpowiednia przestrzeń na komunikację z odbiorcami w różnym wieku, a także na nawiązywanie długofalowych relacji z potencjalnym klientami.

  • kampanie reklamowe – skierowane do wyznaczonej grupy docelowej i ukierunkowane na wybrany cel: promocję produktu, zwiększenie rozpoznawalności marki, budowanie zaangażowanej społeczności itd. Social Media Ads pozwalają skutecznie pozyskać obserwatorów, realizując różne strategie na marketing. Są stosunkowo tanie, można je precyzyjnie kierować i pomagają przyciągnąć ruch na stronę firmową.

  • buzz marketing – jedna z najstarszych metod pozyskiwania ruchu, polegająca na przykazywaniu przez zadowolonego klienta informacji o firmie. Z buzz marketingiem można się spotkać m.in. w komentarzach pod wpisami, publikowanym przez firmy w social mediach. Dodatkowo, wiedza personelu przedsiębiorstwa może być wykorzystana w licznych dyskusjach, przeprowadzanych na forach czy grupach tematycznych.

  • konkursy – użytkownicy Facebooka i Instagramu uwielbiają konkursy! Taka forma promocji może przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów i rozbudowania grona obserwatorów. Nieodłączną częścią konkursów internetowych jest konieczność polubienia danej strony i zostawienie danych osobowych, by zyskać możliwość pełnego udziału. Zwiększa to posiadaną przez firmę bazę danych odbiorców, co przekłada się na późniejsze działania między innymi w kampaniach reklamowych.

  • polecenia – opinie osób korzystających z Twoich usług czy produktów są na wagę złota; umożliwiają pozyskanie klienta, który zaufa recenzjom wpływającym na renomę marki. Rekomendacje wystawiane na firmowych fanpage’ach przez wiarygodnych użytkowników, potrafią w dużym stopniu przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Zbieraj rekomendacje od klientów i partnerów, a na pewno szybko zauważysz efekty.

Zanim uruchomisz reklamy w mediach społecznościowych, zadbaj gruntownie o stronę firmową. Ona jest źródłem wiedzy na temat Twoich usług – tam prezentujesz ofertę i cennik oraz zachęcasz do wysłania zapytania przez formularz. Jeśli nadal zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów przez media społecznościowe, zachęcamy do kontaktu. Reklama w social mediach to jedna z usług, jakie świadczymy dla firm usługowych. Zawsze jednak podkreślamy, że punktem wyjściowym jest strona internetowa. Bez niej ani rusz w świecie promocji online!

Jak budować lojalność klientów i zatrzymać ich na dłużej?

Wyjaśniliśmy już, jak przyciągnąć klienta na stronę internetową. Na tym nie koniec – może się bowiem zdarzyć, że użytkownik spędzi na stronie kilka sekund i ją opuści. Powodów takiego postępowania jest wiele, na przykład nieatrakcyjna szata wizualna witryny, zbyt długi czas wczytywania się strony albo nieczytelny opis usług i brak cennika. Dobra reklama przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, ale nie sprawi, że złożą oni zapytanie ofertowe bądź dodadzą produkt do koszyka. O tym decydują inne czynniki, na które sama reklama nie ma wpływu. Dotarcie do grupy docelowej jest pierwszym krokiem do sukcesu, ale tu proces dopiero się zaczyna.

Jak Budować Lojalność Klientów

Gdy masz już uwagę potencjalnego klienta, otrzymujesz w prezencie parę sekund na przekonanie go, że warto zostać z Tobą na dłużej. Niekoniecznie internauta złoży zamówienie już pierwszego dnia. Zdecydowana większość konsumentów potrzebuje czasu do namysłu! Co za tym idzie, musisz wiedzieć, jak budować lojalność klientów. Przyszłych klientów należy szanować, dostarczając im produkty oraz usługi adekwatne do potrzeb. Buduj silne relacje z odbiorcami Twoich reklam – zainteresuj ich, zaangażuj i pokaż im, że Twoje usługi są tym, czego szukają. Zasady budowania trwałych relacji są złożone, a w każdym biznesie mogą wyglądać inaczej. Lojalność marki przekłada się na wzrost zysków; skutkuje powtarzaniem zakupów i polecaniem firmy innym. W interesie właściciela przedsiębiorstwa jest więc stałe poszerzanie bazy powracających klientów.

Te działania korzystnie wpływają na proces podtrzymywania lojalności klientów:

  • profesjonalna obsługa klienta;
  • usługi i produkty wysokiej jakości,
  • stawianie klienta na pierwszym planie;
  • szybkie i rzetelne odpowiadanie na pytania klientów;
  • szanowanie czasu klienta,
  • dotrzymywanie danego słowa.

Jak szukać klientów w Internecie – podsumowanie

Informacje zawarte w artykule pomogą Ci wystartować lub znacząco przyspieszyć w wyścigu o uznanie konsumentów. Marketing online to klucz do skutecznego pozyskiwania klientów, a jednocześnie szerokie zagadnienie, wymagające znajomości zasad, obowiązujących w świecie reklamy internetowej. Do najważniejszych czynników, które zadecydują o tym, czy promocja się uda, zaliczamy: trafny dobór fraz kluczowych, indywidualną strategię dopasowaną do Twojej branży, budżet adekwatny do celów biznesowych i mądrze sprecyzowaną grupę docelową. Dbaj o treści, publikowane na swojej stronie internetowej oraz w social mediach. Z pewnością zyskasz w oczach klienta, proponując mu rabat albo zniżkę w ramach programu lojalnościowego. Pielęgnuj relacje z obserwatorami, zbieraj pozytywne opinie klientów i stale udoskonalaj promocję. Zadbaj o pozytywne doświadczenia klienta, odwiedzającego Twoją stronę www. Koniecznie też wybierz ze skutecznych metod pozyskiwania leadów odpowiednią dla siebie. Wszystkie działania reklamowe musisz dopasować do grupy klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich usług.

Wydaje Ci się, że to zbyt skomplikowane? Masz sporo na głowie, a marketing wolisz powierzyć profesjonalistom? Reklamą Twojego produktu lub usługi mogą zająć się eksperci Afterweb. Jeżeli interesuje Cię reklama w wyszukiwarce Google, jesteśmy otwarci na kontakt! W skład naszej specjalnej grupy łowców klientów wchodzą specjaliści SEO, fachowcy Google Ads, mistrzowie z zakresu sprzedaży i doświadczeni copywriterzy, którzy gotów są opracować dla Ciebie oryginalną strategię na marketing firmy. Nie przejmuj się tym, jak powiększyć bazę stałych klientów i nie zamartwiaj się dłużej, czy promocja się powiedzie. Wykonamy stosowne audyty i przedstawimy Ci najlepsze metody online na pozyskiwanie klientów B2B lub indywidualnych w Twojej branży.

W Afterweb działamy szybko, skutecznie i kompleksowo ponieważ wiemy, że konkurencja nigdy nie śpi. Pomożemy Twojej firmie zyskać liczne grono zainteresowanych, wykorzystując nasze autorskie techniki marketingowe. Bądź tym, który zachwyci internautów – liczy się autentyczność! Doskonale o tym wiemy, od lat zajmując się reklamą różnego rodzaju biznesów. Z przyjemnością zajmiemy się również Twoim.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Czy mogę korzystać z kilku opcji marketingowych naraz w celu pozyskiwania Klientów?
Oczywiście! Szerokie działania marketingowe wzmacniają wizerunek firmy. Bardzo często rekomendujemy urozmaicić proces pozyskiwania klienta. Można to zrobić, łącząc ze sobą pozycjonowanie, reklamy w Google Ads oraz promocję w social mediach. Musisz jednak pamiętać, aby reklamy były ze sobą spójne i nastawione na ten sam cel biznesowy.
#2 Jak zdobyć zaufanie potencjalnych klientów?
Współcześni konsumenci cenią sobie transparentność. Lubią być profesjonalnie obsługiwani oraz mieć pewność, że ich dane pozostają bezpieczne. Aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów, trzeba budować z nimi długofalowe relacje i systematycznie je umacniać. W prowadzeniu biznesu kluczowe jest też zapewnienie usług oraz produktów pierwszorzędnej jakości. Źle widziane jest usuwanie niepochlebnych komentarzy i ukrywanie negatywnych opinii. Warto odpowiadać na pytania i potrzeby potencjalnych klientów, a także przeprowadzać badania satysfakcji, np. poprzez ankiety w social mediach.
#3 Co wybrać: pozycjonowanie stron internetowych czy Google Ads?
Ciekawostka – możesz wybrać oba warianty! Zważywszy że działania te skutecznie się uzupełniają na wielu płaszczyznach marketingowych i umożliwiają zdobywanie klientów, warto rozważyć ich połączenie. Liczysz na szybkie efekty? Postaw na Google Ads. Jeżeli jednak oczekujesz długofalowego działania i stałego pozyskiwania klientów nawet po skończeniu procesu, pozycjonowanie jest dla Ciebie. Na każdym etapie możesz wdrożyć konkretny szereg działań, dzięki któremu usprawnisz reklamę w Internecie.
#4 Pozyskiwanie klientów – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Opcje są dwie i obie są możliwe do zrealizowania. I choć prowadzenie social mediów jest zadaniem, które można wykonywać samodzielnie, tak działania SEO często okazują się zbyt rozbudowanym procesem, by udźwignąć go bez posiadania kwalifikacji. Właśnie dlatego jesteśmy do Twojej dyspozycji. Wiemy, jak przyciągnąć klienta na stronę internetową i przekonać go do skorzystania z oferty. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci nasz pomysł na strategię reklamową Twojego biznesu.
#5 Jak skutecznie pozyskać klienta dzięki pozycjonowaniu?
Potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi usługami możesz pozyskać, wykorzystując siłę wyszukiwarki Google. Pierwszym krokiem będzie audyt SEO i optymalizacja serwisu. Następnie content marketing realizowany według indywidualnej strategii oraz link building. Kolejnych klientów zdobędziesz, wyświetlając się wysoko wśród wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie jest złożonym procesem, dlatego w razie problemów skorzystaj ze wsparcia specjalistów.

Źródła
  • 8 steps to prepare your campaign for succes: https://support.google.com/google-ads/answer/10498850
  • Encyklopedia Zarządzania, Programy lojalnościowe: https://mfiles.pl/pl/index.php/Programy_lojalno%C5%9Bciowe
  • UX Personas are Useless. Unless Created Properly: https://uxmag.com/articles/ux-personas-are-useless-unless-created-properly
  • Personas – A Simple Introduction: https://www.interaction-design.org/literature/article/personas-why-and-how-you-should-use-them

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33