Pozycjonowanie

Co to jest e-commerce?

E commerce

Prowadzenie biznesu e-commerce aktualnie jest jednym z najpopularniejszych sposobów na prowadzenie działalności handlowej. Coraz więcej przedsiębiorców podejmuje decyzję o założeniu sklepu online i wykorzystanie pełnego potencjału sprzedaży przez Internet. Marzysz o własnym, wirtualnym biznesie? Poznaj kwintesencję e-commerce i sposoby na promocję swojego sklepu online!

Czym jest e-commerce?

Zwrot „e-commerce” pochodzi z języka angielskiego, w którym dosłownie oznacza „handel elektroniczny”. W najprostszej formie można rozumieć go jako kupowanie oraz sprzedawanie towarów za pośrednictwem sieci internetowej. Towary i usługi zamawiane są przez użytkowników za pomocą komputerów i innych urządzeń, w tym smartfonów, smartwatchy czy asystentów cyfrowych połączonych z siecią. W trakcie składania zamówienia, przeglądarka internetowa klienta komunikuje się z serwerem, na którym w większości przypadków znajduje się strona sklepu internetowego. E-commerce staje się coraz bardziej popularnym sposobem przeprowadzania transakcji przez firmy i konsumentów – wszystko dzięki wygodzie, dostępności i szansie na dotarcie do odbiorców na całym świecie. Ta metoda handlu zdecydowanie zrewolucjonizowała współczesne spojrzenie na sposób prowadzenia interesów, ułatwiając kupowanie i sprzedawanie produktów oraz usług niemalże z dowolnego miejsca na planecie. Handel elektroniczny stanowi dziś integralną część nowoczesnej gospodarki, umożliwiając zarówno przedsiębiorcom i konsumentom dokonywanie transakcji w prawdziwie innowacyjny sposób. Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, czy konsumentem chcącym dokonać zakupu, e-commerce jest w stanie zdecydowanie ułatwić Ci ten proces.

Rodzaje sprzedaży w e-commerce

Z e-commerce korzysta dziś szerokie grono podmiotów, na podstawie których możemy wyodrębnić kilka charakterystycznych typów e-commerce.

  • B2B (ang. business-to-business) → handel elektroniczny pomiędzy przedsiębiorstwami. Odnosi się on do elektronicznej wymiany produktów, usług bądź informacji między przedsiębiorstwami; nie należy mylić go z wymianą między przedsiębiorstwami a konsumentami. Przykład stanowią katalogi online czy witryny wymiany konkretnych produktów czy dostaw, które dają firmom możliwość wyszukiwania produktów, usług, informacji, a także inicjowania transakcji za pośrednictwem interfejsów i zamówień elektronicznych.

  • B2C (ang. business-to-consumer) → handel elektroniczny pomiędzy przedsiębiorstwem za konsumentem. Detaliczna część e-commerce w sieci, gdzie firmy sprzedają produkty, usługi lub informacje konsumentom. Aktualnie w sieci istnieje spora ilość wirtualnych sklepów i centrów handlowych, które zajmują się sprzedażą wszelkiego rodzaju towarów konsumpcyjnych. Jednym z najpopularniejszych przykładów firm B2C jest Empik.

  • C2C (ang. consumer-to-consumer) → handel elektroniczny pomiędzy konsumentami. Rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci wymieniają między sobą produkty, usługi oraz informacje online. Transakcje zwykle przeprowadzane są za pośrednictwem strony trzeciej, która zapewnia platformę internetową, na której przeprowadzane są transakcje. Mowa tutaj o drobnych ogłoszeniach, jakie dziś znajdziemy chociażby na OLX.

  • C2B (ang. consumer-to-business) → handel elektroniczny pomiędzy konsumentem a przedsiębiorstwem. Ten szczególny rodzaj sprzedaży w e-commerce polega na udostępnianiu przez konsumentów swoich produktów i usług online, by firmy mogły je licytować lub kupować. C2B to przeciwieństwo tradycyjnego modelu handlu B2C, a jego popularny przykład stanowi rynek, na którym sprzedawane są zdjęcia, obrazy, multimedia, takie jak na przykład iStock.

  • B2G (ang. business-to-government) → transakcja pomiędzy przedsiębiorstwem a sektorem publicznym. W tym specyficznym modelu Internet służy głównie do przeprowadzania ustawowych procedur, jakie stanowią zamówienia publiczne.

  • G2B (ang. government-to-business) → model w którym firma jest odbiorcą usług dostarczanych przez instytucje publiczne za pomocą Internetu. Najlepszym przykład w tym przypadku stanowi przepływ informacji gospodarczych.

5 typów sprzedazy w e-commerce

Główne przedmioty handlu e-commerce

Pojęcie handlu elektronicznego jest bardzo szerokie, o czym świadczy kilka sposobów definiowania typów e-commerce. Ze względu na to, czym konkretnie jest przedmiot handlu, e-commerce można podzielić na:

  • handel dobrami fizycznymi – oferowanie za pośrednictwem internetu towarów, które można standardowo nabyć w sklepie; dotyczy to między innymi obuwia, ubrań, książek, kosmetyków czy nawet produktów spożywczych;

  • handel dobrami cyfrowymi – obejmujący głównie handel dziełami w postaci elektronicznej, do których zaliczyć możemy e-booki, muzykę w formie plików czy gry;

  • handel usługami – sprzedaż usług w ramach e-commerce obejmuje prowadzenie kursów online i webinarów, poradnictwo online czy zlecanie konkretnych zadań ogłaszającym się w sieci freelancerom.

Co to jest e commerce

Zalety płynące z biznesu e-commerce

E-commerce funkcjonuje na polskim rynku już od kilku lat, jednak z roku na rok staje się on coraz bardziej popularny. Wynika to przede wszystkim z ogromu zalet, jakie kryje handel internetowy – zarówno dla przedsiębiorców, jak i użytkowników poszukujących produktów czy usług.

E-commerce z punktu widzenia firmy

Jedną z najważniejszych korzyści e-commerce, z punktu widzenia przedsiębiorców, stanowią niższe koszty działalności gospodarczej i szansa na wzrost poziomu sprzedaży. Możliwość wykonywania procesu sprzedaży internetowej powoduje, że jako właściciel firmy oszczędzasz na opłatach, jakie mógłbyś ponosić za sklep stacjonarny (czynsz, media, personel, magazyn). W przypadku gdy zaś posiadasz już sklep stacjonarnie, pojawienie się ze swoimi produktami w przestrzeni internetowej może przynieść Ci znacznie większą rozpoznawalność i grono użytkowników, którzy byliby potencjalnie zainteresowani zakupem oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Zasięg sklepu internetowego może być niszowy, lokalny, a także globalny – wszystko zależy od tego, jaką strategię marketingową zadecydujesz się obrać. Internet daje możliwość prowadzenia e-commerce o dowolnym zasięgu terytorialnym czy językowym. Handel internetowy pozwoli na działanie sklepu całodobowo; w momencie gdy ty będziesz smacznie spał, Twój e-sklep będzie na Ciebie zarabiał. Kolejną, niepodważalną zaletą z biznesowego punktu widzenia jest szybkość, indywidualizacja, a przy tym interaktywność kontaktów z klientem. Szybkość zawarcia transakcji handlowych w e-commerce to zaleta nie do przecenienia. Systemy „wirtualnego koszyka” przeprowadzają klienta przez każdy etap sprzedaży, natomiast programy informatyczne platform handlowych oraz e-sklepów oferują szereg możliwości indywidualnego kontaktu. Informacje pozyskane o kliencie można wykorzystać później do personalizacji kontaktów (automatyczne komunikaty, zwracanie się do klienta po imieniu, e-maile przypominające o promocjach etc.), jak i do działań związanych z obsługą posprzedażową oraz opracowaniem strategii marketingowej.

<b>Porada:</b> Nie bój się otworzyć na nowe możliwości. E-commerce to Twoja szansa na pozyskanie klienta z daleka, bez wychodzenia z domu. Sklep internetowy nie jest ograniczony aktualnym stanem magazynowym, tak samo jak różnorodność oferty. Weź sprawy w swoje ręce i zastanów się nad przejściem do wirtualnego świata, w którym rządzi handel elektroniczny.

E-commerce z punktu widzenia klienta

Podobnie jak w przypadku przedsiębiorców, oszczędność jaka kryje się w e-commerce przyciąga również klientów. Szacuje się, że zakupy w e-sklepach są około o 15% tańsze niż w przypadku zakupów tradycyjnych. Współcześnie, ponad połowa konsumentów (około 60%) przyznaje, że robi zakupy w sieci z powodu znacznie niższych cen i większej okazji na zdobycie atrakcyjnych rabatów. Kolejnym argumentem świadczącym o dominacji e-commerce nad tradycyjnymi sklepami jest nieograniczony czas i wygoda zakupów o dowolnej porze dnia i nocy. Wśród nas nie ma chyba żadnego amatora poszukiwania miejsca do zaparkowania przed centrum handlowym, stania w ciągnących się kolejkach czy dźwigania zakupów prosto do domu. Handel internetowy charakteryzuje się także z reguły szerszą ofertą niż tą, którą napotykamy w handlu tradycyjnym. Mowa tu również o produktach czy usługach niszowych, których odnalezienie na tradycyjnym rynku nierzadko graniczy z prawdziwym cudem.

Sklep internetowy jako najpopularniejsza forma e-commerce

Najpopularniejszą formą biznesu w e-commerce wciąż pozostają sklepy internetowe. Szacuje się, że każdego dnia w naszym kraju rejestrowanych jest ponad 20 e-sklepów, a liczba ta stale rośnie. Polacy korzystają z możliwości jakie daje e-commerce nie tylko podczas robienia zakupów, lecz również zamawiania usług. Większość istniejących sklepów internetowych kieruje swoją ofertę do osób fizycznych, tym samym realizując wcześniej opisywany przez nas model B2C. Przedsiębiorcy działają na specjalnych platformach (systemach) e-commerce, czyli oprogramowaniach dzielących się na:

  • open source → zwane również oprogramowaniem otwartym, oferującym możliwość dowolnej modyfikacji oraz uzupełnienia o dodatkowe wtyczki;

  • SaaS (ang. Software as Service) oprogramowania w chmurze, w ramach której została zapewniona infrastruktura i serwery niezbędne do utrzymania sklepu internetowego;

  • platformy dedykowane → projektowane i tworzone na specjalne zamówienie przedsiębiorcy.

Sprawdź: Czy warto posiadać własny sklep internetowy?

Najważniejsze elementy platform e-commerce

Niezależnie od tego, w jakim sektorze będzie działał twój e-commerce, potrzebujesz wydajnej, elastycznej i skalowanej platformy. To bardzo ważne, by spełniała ona obecne i przyszłe potrzeby klientów. Wśród cech, których wręcz nie może zabraknąć w przypadku platform e-commerce, wymienia się między innymi:

  • intuicyjność obsługi – muszą one umożliwiać przedsiębiorcom łatwe zarządzanie poprzez przejrzyste i proste interfejsy użytkownika (tak, by nawet pracownicy nietechniczni mogli bez większego problemu dodawać nowe strony i funkcje), a także zapewnić klientom stosunkowo prostą nawigację;

  • łatwość integracji – integrowanie z platformą starszych technologii powinno być łatwe, by móc obniżyć koszty i umożliwić wykorzystanie istniejących już inwestycji;

  • opcje konfiguracji – firmy powinny mieć możliwość dostosowania systemu front-end do obsługi klienta, zgodnie z potrzebami jakie wykazuje marka;

  • szybkość działania – współczesne przedsiębiorstwa potrzebują platform e-commerce, które są łatwe do implementacji, a także charakteryzują się samoobsługową architekturą oraz strukturą opartą na standardach (upraszcza to procesy wdrażania i dodawania aplikacji czy poszczególnych funkcji);

  • bezpieczeństwo – platformy e-commerce powinny zapewniać najnowsze, kompleksowe zabezpieczenia, jednocześnie niosąc zgodność ze standardami bezpieczeństwa danych kart płatniczych, ogólnego rozporządzenia na temat ochrony danych oraz innych przepisów.

<b>Wskazówka:</b> Elementem, który często interesuje przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce jest również przystępność cenowa poszczególnych platform handlu elektronicznego. Zazwyczaj modele subskrypcji oprogramowania jako usługi (SaaS) są tańsze niż platformy dedykowane, które przeważnie wiążą się z dużymi i ciągłymi inwestycjami w infrastrukturę.

Najpopularniejsze w Polsce CMS-y dla Twojego e-commerce

Wybór właściwej platformy e-commerce jest niezwykle ważny; w końcu to od niego zależeć może sam sukces sklepu internetowego. By wybrać najlepsze rozwiązanie, należy zwrócić szczególną uwagę na specyfikę i potrzeby wykazywane przez biznes. Opcji jest naprawdę wiele – każda z nich posiada swoje zalety oraz mankamenty. Współcześnie prawdziwy prym wiodą CMS-y dla e-commerce takie jak:

Magento

Drupal

Joomla

WordPress

PrestaShop

IdoSell

Comarch

Shoplo

Shoper

Sote

WooCommerce

Sky Shop

shopGold

OpenCart

Quick Cart

GOShop

Wix

osCommerce

VirtueMart

Shopify

RedCart

Dowiedz się: Jak selekcjonować systemy zarządzania treścią strony WWW?

Najpopularniejsze systemy CMS w Polsce

Alternatywne modele biznesowe w sprzedaży e-commerce

Sklepy internetowe to nie jedyna forma e-commerce, z jakiej korzystają przedsiębiorcy z Polski i świata. Środowisko internetowe stwarza bowiem znakomite warunki do powstawania coraz to nowszych i perspektywicznych modeli biznesowych. Mowa tutaj o formach e-commerce takich jak:

  • Aukcje internetowe. Ten specyficzny typ handlu elektronicznego umożliwia zawieranie transakcji zarówno na liniach B2C oraz C2C. W sieci mamy do czynienia z naprawdę wieloma portalami aukcyjnymi, jednak zwykle większość transakcji dokonywana jest na największych z nich – w Europie i Ameryce Północnej jest to eBay, w Polsce zaś Allegro.

  • Marketplace. Obejmuje podmioty, przez które przechodzą transakcje, jednak usługi czy produkty pochodzą od podmiotów zewnętrznych, oferujących je na platformie sprzedaży. Do znanych platform tego typu zalicza się między innymi Showroom – serwis, który zrzesza ofertę odzieży od polskich projektantów.

  • Zakupy grupowe. Główna zasada ich funkcjonowania poleca na tym, że firma oferująca usługę lub produkt zamieszcza ogłoszenie o promocji, która będzie dostępna dla klientów, jeżeli tylko konkretna ilość konsumentów wyrazi chęć zakupu. Nawiązując do powszechnie znanej definicji, zakupy grupowe powinny dotyczyć przede wszystkim grup, jednak wraz z biegiem czasu i zweryfikowaniem potrzeb współczesnego rynku, portale agregujące ogłoszenia różnych firm zaczęły również zajmować się sprzedażą produktów czy usług również klientom indywidualnym, nie wymagając przy tym konkretnej liczby zgłoszeń.

  • Kluby zakupowe. Kolejna forma e-commerce, oferująca zakup przedmiotów w bardzo atrakcyjnych cenach, jednak ze znacznie wydłużonym czasem dostawy. Początkowo do klubów mieli dostęp jedynie użytkownicy zaproszeni przez innych członków – dziś rejestracji może dokonać niemalże każdy.

  • Porównywarki cenowe. Serwisy agregujące oferty sklepów internetowych, tym samym umożliwiając porównanie cen tych samych produktów w różnych serwisach. W naszym kraju najpopularniejszą porównywarkę stanowi Ceneo, jednak sporym zainteresowaniem charakteryzują się także Zakupy Google.

  • Multisklep. Forma e-commerce obejmująca kilka e-sklepów należących do jednego właściciela, zarządzanych przez jeden panel administracyjny. Mimo tego, że zazwyczaj prezentują one odmienny asortyment w różnych cenach (a szata graficzna e-sklepów może się od siebie zdecydowanie różnić), realizacja zamówień odbywa się w jednym panelu. Dzięki temu możliwe jest wygodne zarządzanie towarem oraz magazynem w jednym miejscu.

O czym należy pamiętać, rozpoczynając przygodę z e-commerce?

Znajdujesz się na etapie zakładania swojego pierwszego e-sklepu? W takim razie możesz śmiało powiedzieć, że wszystko co związane z tajnikami e-commerce dopiero przed Tobą! Handel elektroniczny a tradycyjny różnią się między sobą pod wieloma względami. Przede wszystkim, biznes online nierzadko wymaga innego podejścia do marketingu sklepu internetowego. Co więcej, konkurencja w Internecie potrafi porządnie przytłoczyć – jednocześnie e-sklep stanowi niemałą szansę na to, by zacząć pozyskiwać Klientów niemalże z całej Polski, a także i zagranicy. Postanowiliśmy przygotować kilka wskazówek odnośnie tego, jak zacząć swoją przygodę ze sprzedażą w sieci!

Krok pierwszy: zaplanuj swój e-commerce

Niezależnie od tego co wcześniej usłyszałeś, e-commerce jest dla każdego. Niestety, podobnie jak w handlu tradycyjnym, także i tutaj nie wszyscy są w stanie osiągnąć sukces. Wynika to z faktu, że na biznes trzeba mieć pomysł. Zanim więc otworzysz swój własny sklep internetowy, zastanów się nad tym, co konkretnie chcesz sprzedawać i dlaczego akurat to. Osoby prowadzące sklep lokalny lub sieć przedsiębiorstw mają nieco łatwiej, jednak – jak już wspominaliśmy – nic nie stoi na przeszkodzie, byś w przyszłości mógł im dorównać. Również zrozumienie oraz dokłada analiza grupy docelowej nierzadko stanowi kluczowy element skutecznego biznesu e-commerce; co więcej, ma ona wpływ na niemalże wszystkie jego aspekty, począwszy od obsługi klienta, marketingu, przygotowania strony czy rozbudowy oferty.

E-commerce zgodny z prawem, czyli kwestia działalności gospodarczej

W przypadku gdy nie prowadzisz firmy, a chcesz rozpocząć swój biznes e-commerce, konieczne jest założenie działalności gospodarczej. Stanowi to warunek konieczny, by działać w zgodzie z prawem. Wbrew pozorom, nie jest to nad wyraz skomplikowane. Ważne, aby nie zniechęcać się już na starcie!

Podpowiadamy: Jak założyć sklep internetowy w Polsce

Wybierz platformę e-commerce, która sprosta Twoim oczekiwaniom

Jak wspominaliśmy wcześniej, wybór platformy e-commerce to niezwykle ważna część, której powinno poświęcić się sporo uwagi. W końcu zanim zaczniesz sprzedawać, będziesz musiał znaleźć swoiste, wirtualne miejsce, gdzie będziesz działać. Jednym z najlepszych rozwiązań jest założenie sklepu internetowego, lecz możesz również spróbować swoich sił w serwisach jak Allegro czy eBay. Możesz też docierać do klientów przez pośredników w formie portali aukcyjnych lub prywatnych sklepów online. Wiesz już, że w kwestii jaką są platformy e-commerce masz szerokie pole do popisu – wybierz mądrze, dokładnie zestawiając swoje potrzeby z właściwościami poszczególnych CMS-ów dedykowanych e-commerce.

Logistyka w e-commerce, czyli co musisz wiedzieć o transporcie towaru do klienta

Przed trafieniem towaru w ręce klienta, nierzadko będzie on transportowany. Twoim zadaniem jest dokładne zastanowienie się nad tym, jak będzie prezentował się Twój indywidualny łańcuch logistyczny. W przypadku branży jaką stanowi e-commerce, jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest korzystanie z modelu dropshippingu. Polega on na tym, że klient dokonuje zakupu produktu w Twoim sklepie, a Ty zlecasz hurtownikowi, producentowi lub dystrybutorowi transport tego konkretnego dobra z miejsca nadania, prosto pod nowy adres odbiorcy. Zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności magazynowania produktów. W momencie gdy nie jesteś zainteresowany dropshippingiem, prawdopodobnie będzie Ci potrzebny magazyn. W tym celu warto poszukać hurtowników, dystrybutorów, a także producentów asortymentu jaki chce się sprzedawać. W przypadku gdy firma zajmuje się wytwarzaniem konkretnych dóbr, sama organizacja kwestii z zakresu logistyki jest o wiele prostsza. Logistyka uchodzi za jeden z najważniejszych punktów w e-commerce – bez jej dokładnego opracowania, zadowolenie klientów może okazać się niemożliwe.

Promocja biznesu e-commerce w sieci

Brak odpowiedniej promocji może skutkować tym, że prowadzona przez Ciebie firma nie zyska ani rozpoznawalności, ani konkretnych klientów. Zastanów się więc, w jaki sposób chcesz dotrzeć do odbiorców. Jedno z powszechnych, a przy tym skutecznych rozwiązań, stanowi pozycjonowanie sklepu internetowego, uruchomienie płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce (Google Ads), a także prowadzenie mediów społecznościowych. Oczywiście, wszystkie te opcje można ze sobą połączyć! W przypadku braku wiedzy dotyczącej marketingu stosowanego dla e-commerce, najlepsze rozwiązanie stanowi skorzystanie z pomocy doświadczonych agencji obracających się w tej tematyce.

SEO i PPC w strategii marketingowej dla e-commerce

SEO i PPC w e-commerce

Posiadasz już własny sklep internetowy wraz ze wspaniałą ofertą, lecz brakuje Ci widocznego zainteresowania ze strony klientów? Być może szkopuł tkwi w tym, jak podchodzisz do reklamy w e-commerce. Marketing internetowy to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Obejmuje on naprawdę wiele metod, jednak wśród najczęstszych wymienia się SEO i PPC. Eksperci od reklamy nierzadko polecają połączenie ze sobą tych dwóch metod (SEM). Dowiedz się, dlaczego!

SEO, PPC, SEM – co powinieneś o nich wiedzieć?

Aby móc lepiej zorientować się w tematyce marketingu internetowego w zakresie e-commerce, najpierw dobrze jest poznać podstawowe pojęcia, jakimi posługują się niemalże wszystkie agencje marketingowe.

  • SEO (ang. Search Engine Optimization → zbiór zabiegów z zakresu pozycjonowania, których główny cel stanowi poprawa widoczności sklepu w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Składa się na nie między innymi optymalizacja techniczna strony lub sklepu, link building czy wdrożenie danych strukturalnych; działania te mają na celu uczynić obsługę sklepu znacznie bardziej intuicyjną, przy jednoczesnej poprawie jej responsywności.

  • PPC (ang. Pay-Per-Click Advertising) → kampanie bannerów czy płatnych linków, które wyświetlane są na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Zważywszy na elastyczność tej formy reklamy oraz korzystny model rozliczania się za nią, jest ona bardzo często wybierana wśród osób promujących się w e-commerce.

  • SEM (ang. Search Engine Marketing) → ogół działań marketingowych, na które składają się zarówno czynności z zakresu SEO i PPC.

Synergia działań SEO i PPC dedykowana dla e-commerce

Rozpoczynając swoją przygodę z reklamą swojego sklepu internetowego, już na samym początku warto mieć świadomość tego, że osiągnięcie wysokiej pozycji w płatnych wynikach wyszukiwania (Google Ads) jest zwykle znacznie prostsze, a przy tym mniej czasochłonne, niż w przypadku pozycjonowania. Istnieją jednak dwie strony medalu; koszt kampanii PPC nierzadko jest znacznie większy, gdyż za każde kliknięcie w dany link przez użytkownika ponosi się pewną opłatę, której wysokość zależy od bardzo wielu czynników. Zamiast jednak wybierać pomiędzy jednym a drugim, w przypadku e-commerce poleca się podjąć decyzję o synergii działań. Dlaczego warto połączyć profesjonalne pozycjonowanie stron wraz z reklamą PPC?

E commerce co to

Główne korzyści dla e-commerce wynikające z połączenia SEO i PPC

  • Szansa na osiągnięcie dominacji w wynikach wyszukiwania. Wykorzystując połączenie SEO i PPC możesz sprawić, że Twoja strona będzie w stanie pojawić się aż w trzech miejscach w wyszukiwarce Google: wynikach organicznych, wynikach Google Ads w sieci wyszukiwania, a także w reklamie produktowej.

  • Dostęp do znacznie szerszych danych analitycznych. Jednoczesne prowadzenie kampanii Google Ads i pozycjonowania sklepu powoduje, że masz możliwość analizy stron pod kątem rozmaitych elementów. Pozyskane dane są w stanie wzajemnie napędzać oba typy kampanii, a ich dokładna analiza pozwoli Ci dowiedzieć się więcej na temat oczekiwań i potrzeb użytkowników.

  • Możliwość osiągnięcia efektów znacznie szybciej. Inwestycja w Google Ads kojarzona jest przede wszystkim z szybkimi efektami, zaś dzięki SEO długofalowo zaznaczasz swoją obecność w sieci i stopniowo docierasz do docelowych klientów. Połączenie tego typu działań sprawia, że możliwe jest generowanie sprzedaży od samego początku, przy jednoczesnej realizacji celów długoterminowych.

  • Bezpieczniejsza pozycja. Zdarzają się sytuacje, podczas których dochodzi do dużych wahań pozycji serwisów w organicznych wynikach wyszukiwania bądź nałożenia filtra przez Google. W przypadku gdy jednocześnie prowadzisz kampanie Google Ads, wejścia z nich są w stanie okazać się dużą pomocą. Pomimo odnotowania niższych pozycji czy nałożenia filtra, biznes wciąż ma szansę na generowanie ruchu i przychodów.

Reklama sklepu online z Afterweb – działamy od 2008 roku!

Skuteczny marketing internetowy to taki, który prowadzi się w świadomy i dokładnie przemyślany sposób. Nasza agencja już od ponad dekady świadczy usługi związane z promocją biznesów naszych Klientów w Internecie. Branża e-commerce jest nam szczególnie bliska; realizujemy strategie marketingowe dopasowane do potrzeb danego biznesu, wspólnie z Klientem opracowując plany realizacji poszczególnych celów. Chętnie dzielimy się wiedzą, świadcząc fachowe doradztwo w zakresie reklam sklepów internetowych, pozycjonowania oraz kampanii Google Ads dla przedsiębiorców chcących wyprzedzić konkurencję w swojej branży e-commerce. Potwierdzeniem naszych umiejętności są przede wszystkim usatysfakcjonowani Klienci, dla których realizujemy szereg projektów w zakresie reklamy w sieci. Już dziś możesz podjąć decyzję o wejściu w świat e-commerce z przytupem – w towarzystwie naszych specjalistów.

Uzyskaj darmową wycenę reklamy swojego sklepu i strategię e-commerce na miarę biznesowych potrzeb.

Przyszłość e-commerce: nasze przewidywania w branży handlu elektronicznego

Popularność handlu elektronicznego nieustannie wzrasta na całym świecie, firmy zaś konkurują o miliony nowych klientów zarówno na rynkach, które dopiero wschodzą, jak i tych, które już istnieją. Klienci coraz częściej oczekują spersonalizowanych doświadczeń, do których zaliczamy rabaty czy sugestie dotyczące sprzedaży dodatkowych produktów na podstawie historii swoich zakupów. Zewsząd słyszy się również głosy na temat coraz częstszego wykorzystywania sztucznej inteligencji w procesie prognozowania i rekomendowania produktów, a także sprawniejszego kontaktu z klientem – z biegiem czasu przewiduje się, że asystenci cyfrowi oraz inne chatboty będą stopniowo stawały się coraz bardziej zaawansowane, umożliwiając użytkownikom interakcję głosową. Sztuczna inteligencja pozwoli na zapewnienie znacznie kompleksowej pomocy w trakcie rozmowy z osobą zainteresowaną zakupem produktu czy usługi. Wiele mówi się również o stopniowej cyfryzacji sklepów stacjonarnych. Na bazie aktualnych obserwacji możemy wywnioskować, że sprzedawcy będą coraz częściej stawiać na kompleksową ofertę opartą na doświadczeniach, przyciągając przy tym klientów za pomocą kiosków cyfrowych, funkcji rzeczywistości wirtualnej, kawiarni w sklepach czy specjalnych witryn z ekranami dotykowymi. Część z tych procesów ma miejsce już dziś, jednak z biegiem czasu będą one znacznie się rozwijać. Przyszłość e-commerce widzimy w naprawdę niezwykłych barwach; wchodząc w kolejne lata możemy oczekiwać dalszych innowacji oraz zmian, które będą kształtować ten niezwykle dynamicznie rozwijający się sektor. Jeżeli jeszcze zastanawiasz się nad tym, czy warto wejść w biznes e-commerce, podpowiadamy, że to najlepszy czas na działanie online.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Co można oferować na e-commerce?
Faktem jest, że w Internecie kupuje się i sprzedaje niemalże wszystko. Jednak na najwyższych miejscach plasuje się przede wszystkim odzież, akcesoria oraz dodatki, a także obuwie i kosmetyki. Fashion e-commerce ma się dziś znakomicie, co jednak oznacza, że konkurencja w tych branżach jest ogromna.
#2 Czy sprzedaż unikatowych produktów w formie e-commerce jest rentowna?
Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero wkraczają do branży e-commerce, poszukuje na rynku pewnej luki, jaka miałaby stanowić dla nich swoiste El Dorado. Zaletą sprzedaży unikatowych produktów jest przede wszystkim nieliczna konkurencja, mała dostępność danego produkty i niezwykle wąski wachlarz wyborów towarów na rynku. Nie należy jednak zapominać, że unikatami interesuje się też mała liczba klientów. Sprzedawca będzie musiał więc włożyć ogromny wysiłek, by wyjść na plus. Nie w każdym przypadku „unikatowe” stanowi synonim czegoś dobrego. W omawianej przez nas kwestii, strategia e-commerce powinna być dokładnie przemyślana; bez dobrego planu nie będzie bowiem satysfakcjonującej sprzedaży.
#3 Czy e-commerce się opłaca?
E-commerce to jeden z najlepiej i najszybciej rozwijających się rynków – fakt ten nierzadko stanowi prawdziwą motywację dla przedsiębiorców, by również oni zadbali o obecność swojej oferty również w świecie wirtualnym. Samo wejście na rynek e-commerce nie należy do trudnych, przez co każdy ma szansę odnieść sukces. Jednocześnie nie oznacza to, że wszyscy osiągną postawione sobie cele; uzależnione jest to między innymi od pomysłu na swój biznes, strategii, konkurencji i prawidłowo przeprowadzonej reklamie w sieci.
Źródła

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33